Å STARTE PÅ NYTT

Heisann alle sammen – både dere som følger meg, og nye lesere. Har vært litt labert fra meg de siste dagen – har vel stupt fra 5-6 innlegg for dag, til kun et par, tre. Selvfølgelig kan jeg skylde på at det er ferien som gjør det – men seriøst – uføretrygda som jeg er, har jeg “ferie” hele året, så det er ikke der det ligger.

Nei fakta er at jeg har lenge kjent på at det er noe som ikke stemmer helt for meg her. Bloggen min er jo egentlig ment å være tur- og foto-relatert..men det har blitt maaange innlegg som ikke har noe med det å gjøre. For det er langt fra hver dag at jeg klarer å komme meg ut..jeg vil så gjerne, fordi jeg er friskere når jeg er ute enn inne – men det er mange faktorer som gjør at jeg ender opp med å måtte avstå fra en fjord- eller fjelltur. Og jeg kjenner på meg at det blir helt feil for meg å fortsette å blogge i vei om hvilke serier jeg følger, hva jeg har spist og hvorfor det..osv..regner med dere skjønner den.. 😉

Derfor blir jeg å starte på nytt med hele blogg-opplegget..og kommer til å blogge så og si kun om ting som bloggen var ment for. Det betyr IKKE at det ikke kan komme innlegg som har med andre ting å gjøre..som f.eks Frodiths morsomme utfordringer og konkurranser..de MÅ jeg bare ha med meg så mye som jeg klarer 😉
Men som sagt – i hovedsak fra turene mine.
Det vil si at det blir mange færre innlegg fra meg..noen dager er det ikke sikkert at det kommer noe annet enn “Dagens bilde”..mens andre dager kan det hende dere får en hel haug, fordi jeg i perioder kan fly ut i naturen og på fjellturer den ene dagen før og den andre etter..

Likeledes kjenner jeg at jeg (dessverre) må stramme inn litt på hvor hyppig jeg kommenterer bloggene jeg leser. For jeg leser alle jeg følger!! – men jeg sliter med kramper i fingrene og en vanskeligstilt nakke, og da tar det bort mye av gleden med å kose seg med blogg-lesing, når jeg sitter igjen med verk fra topp til tå etterpå..
I tillegg prøver jeg å være daglig aktiv på IG..samt at jeg har foto-sida mi på FB som jeg nok forsømmer mye til tider, og alt det tar ikke bare tid – men også energi som ikke bestandig er slik den burde være..

Så folkens – det var ei lita oppdatering fra denne kanten..og et par bilder tatt for noen dager siden.
For i dag har jeg en sånn dag, da hodet gjerne vil ut i marka – men kroppen streiker totalt 😉

 

 

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #ukedag #tirsdag #problem #løsning #nystart #foto #natur #elv #barfot #sommer

14 kommentarer
    1. Ja, jeg kjenner veldig godt til problemstillingen. Lysten til å gå tur er på topp, men kroppen streiker. Sånn er det mye av hos meg også 🙁 Og lysten til å blogge er også på topp, men kroppen streiker der også. Så jeg er mye hemmet, og må ta mange valg i løpet av en dag.
      Jeg følger mange blogger selv. Men har ikke kapasitet til å lese og kommentere hele tiden. Og spesielt ikke når enkelte legger ut mer enn ett innlegg om dagen 😉 Da må jeg foreta noen valg 😉
      Og det gjør jeg, rett som det er. Men koselig å lese blogg er det uansett. Og noen ganger får jeg ikke til å kommentere så mye. Men kjekt å lese likevel.
      Det er superviktig å tenke på helsa. Den skal komme først. Så det gjør du rett i. Heller blogge når lysten og helsen tillater det, så blir det ikke et slit. Det skal jo være koselig 🙂
      Kjekt å lese hos deg uansett….så får jeg heller følge med når jeg ser det er innlegg i fra deg, og lese litt ekstra nøye da 😀 <3
      Klem

    2. Skjønner deg veldig godt jeg… jeg sliter også med å skrive mye på pc og begrenser det..men blogging gir meg også mye…. så man må finne den rette balansen både med innlegg og kommetarer :)) Blogg slik det passer for deg.. Flotte sommerbilder <3<3

    3. Eva: Ja uten helsa er man ikke mye verdt – så det er litt viktig å prioritere den. Pluss at – som jeg skrev – jeg vil ha en blogg mest mulig i friluftlivets ånd – og da blir det ikke rett for meg å poste en masse annet rart, bare for å få opp antall innlegg 😉 Men lese innlegg – ja det gjør jeg – hele tiden, hehe =) Klemz <3

    4. annebe: Helt sant..det gjelder å finne den gyldne middelvei..for blogging har vist seg å være både givende og kjempemoro – men kan fort bli for krevende om man føler at man hele tiden MÅ ditt og datt for å henge med på lasset =) Takker så mye for det <3

    5. suttung: Veit jo det – meeeen..det har nå engang bare blitt til det..for jeg er jo ei “skravlebøtte” som liker å vise interesse for hva som foregår i livene til folk…men nå velger jeg da heller å starte på ny frisk – så får vi se hvordan det går 😉 =)

    6. Kjenner meg igjen i det du sier..jeg sliter med å skrive og komme igjennom alle de jeg følger..for ja..jeg prøver også kommentere alt jeg føler for..Men havner fort etter om man skal gjøre noe annet en dag…Jeg har lagt meg på en linje hvor jeg for det meste legger ut bilder og fra turer..men når jeg føler for det..ja da kan jeg være litt personlig..men man må gjøre akkurat det man selv føler for..så forstår deg veldig godt….man skal leve ved siden av denne bloggen også…hihih Lykke til! og ha en god kveld!

    7. Så flott skrevet, gjør det du føler er best for deg…Det er også sommer nå, vi trenger å slappe av litt fra pc og nett å bare være til..Stooor klem herfra ❤️

    8. Veldig glad for å høre at du fortsetter med mine utfordringer, for jeg lover det kommer flere..og om ikke lenge 🙂 Hi-hi. Skjønner det med kommentering, jeg kommenterer også hos alle jeg leser hver dag, men har måttet nøye meg med på ET av innleggene om dagen, jeg blir helt utslitt ellers 😛 Klem fra fjellheimen, godt å være på tur <3

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det har jo vist seg å være veldig tidkrevende dersom man skal få med seg alt her..så jeg tror nok det er lurt å velge bort noe – og heller prøve å kose seg, og dermed få kvalitet på det man legger ut =) Takk og takk..og en god kveld til deg også =)

    10. solliv: Takk for det =) Ja jeg tror det blir bedre innlegg etter hvert, dersom jeg kan konsentrere meg om det jeg virkelig brenner for – i stedet for å “tvinge” frem innlegg bare for at man vil prøve å henge med =) Takker for klemmen – og sender en i retur <3

    11. frodith: Hehe..ja utfordringene dine er så positiv adspredelse fra hverdagen, at de vil jeg helst ikke gå glipp av <3 Er litt sånn jeg tenker også, når det gjelder kommentering..klarer jeg å få kommentert ETT av innleggene hver dag, til hver av de jeg følger - ja så har jeg egentlig nok jobb bare der, hehe =P Takker - og kooooos deg masse-masse videre i fjellheimen med søstersen <3

    12. Du må ta hensyn til deg sjøl, vennen! Det er viktigst! Ellers liker jeg hele bloggen din, men kikker nok ekstra på vakre naturbilder og turinfo….. klemmer <3

    13. Margrethe: Jotakk..skal prøve så godt jeg kan..og med tanke på at det er sånne ting jeg liker best selv også – så skal jeg prøve å styre bloggen inn på “rett vei” nå 😉 Klemz <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg