Våkner DU grinete & lei?

Har du noen ganger våknet opp og tenkt bare “BLARGH”..dette GIDDER jeg faktisk ikke – og så hatt mest lyst til å bare krype under dyna igjen – og snu ryggen til hele verden? Regna med det, ja.. Men så er det jo ikke bestandig man kan det, da..altså bare ignorere livet og legge seg å sove igjen..
Og sånn hadde jeg det i mårres..
Jeg våkna opp grinete. Eller NEI – ikke grinete, bare..lei..sliten..trøtt..og hadde absolutt ikke mye lyst til å stå opp. Men klokka var nesten 9, så jeg hadde jo sovet temmelig bra, enda jeg ikke kom meg i seng før klokka var nærmere 1 (som jeg skreiv om i forrige innlegg). Og siden jeg hadde en avtale med go´venninna når hun engang våkna utpå formiddags-mårran, var det bare å innse at jeg måtte komme meg ut av loppekassa og starte dagen.. Men humøret ble ikke akkurat bedre da jeg titta ut av vinduet..for det var jaggu begynt å snø igjen. DA kjente jeg at jeg begynte å bli grinete, da. Ikke sånn super-sint eller no sånt, men mer sånn iltert demonstrativt mens jeg mostra på både verden og værgudene – som for øvrig ignorerte meg totalt der jeg småtrampa rundt i leiligheta og venta på at mårrakaffen skulle bli ferdig..

Nei-nei-nei..og atter nei!!! Hva er det egentlig med meg?? Vi veit jo alle at enkelte dager møter oss dessverre sånn – og da har man faktisk valget om man skal la seg provosere eller ikke, over ting man faktisk ikke har noen kontroll – eller innvirkning på.

Så da jeg fikk slurpa innpå den første koffeinen, begynte hauet mitt å funger litt – og jeg tenkte:
Blir jeg mindre sliten og lei av å trampe rundt og være irritert, sur og grinete? NEI..!
Blir “vondt ene” mindre og diagnosene å forsvinne når jeg hytter med knyttneven mot universet? NEI!
Får jeg gjort noe for å stoppe snyen som kommer? NEI..!!
Hmm..så jeg må altså bare godta at jeg ikke er allmektig og kan altså ikke, på noe som helst vis få gjort noe med mye av det som skjer i og rundt livet mitt?? JA!!!
Du godeste!! Okey, da…da får bare verden & universet styre med sitt – og så får jeg konsentrere meg om de tingene jeg faktisk KAN gjøre noe med..

Vipps..deeeer var jeg like blid igjen – wohoooo ❤️

8 kommentarer
    1. Åja, det hender nok at jeg bare har lyst til å ta dyna over hodet og sove videre. 😁🙈😄
      Fint å klare å snu en slik dag, for vi får det så mye bedre sjøl ☺🥰

    2. Hmmm – jeg tror faktisk at jeg alltid våkner glad! Utrolig nok….! Men – har full forståelse for at en ikke alltid kan gjøre det – det er jo mye greier innimellom! Du er flink til å finne no positivt! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg