SMÅHYPER SØNDAGSMÅRRA

Skal innrømme at jeg har slitt litt for å få ut noen innlegg de siste dagene. I går hadde jeg en supertrivelig stund ute i hagen hos søstersen..med bål og pølsesteiking..men ble det noe innlegg ut av det??? Nope 🙈

Sannheten er at jeg sliter fremdeles noe så inn i Helvette..og prøver SÅ hardt å legge om livet mitt, da det bare er sånn at det er her jeg tydeligvis er ment å være nå..men jeg nekter å gjøre dette til en surkeblogg..derfor kommer det nå litt jårr fra meg – da mårran til nå, har vært ganske hyper.. 😊

Jeg våkna klokka grytidlig..som vanlig..men ikke heeeilt sånn som jeg bruker..nei i dag blei jeg revet ut av den sårt trengte skjønnhetssøvnen min, til krigsrop fra minien – som hadde alt mulig annet å foreta seg klokka 5 om mårran, enn å sove..

Du godeste, si bærre æ.. 😂

Så etter en bratt oppvåkningskurve, var jeg ferdig med mårrakaffe, frokost og setting av hvetedeig litt over 8..og da kjørte jeg like godt ut en tur, mens deigen sto til heving.

Endte opp et eller annet sted – ca 1,5 kilometer med traktorsti, oppi hutiheita..og traska meg en runde for å lufte hauet i tildels pessregn..men med de fantastiske vårtemperaturan vi har om dagen, gjør det absolutt ingen ting om man blir litt blaut 😉

Og slik så det ut oppi der 😊

Her var jeg ved veis ende, og måtte ta beina fatt..

Joda..vakkert som fy, sjøl om det ikke er “hjemme”..

Som dere ser, er det god – om enn ganske oversvømt – sti/vei oppover der. Men hvor langt den går, må “han Mersk” vite..og det får jeg finne ut av en annen gang..da jeg i dag måtte snu, fordi jeg skulle bake kanelsnurrer til søstersen og mini ❤️

 

10 kommentarer
    1. Tenk å våkne til kanelsnurr-duft i huset da 🙂 De er heldige de <3

      Og tidlig oppe – ut på tur en søndagsmorgen… Da får man tankene plassert også kanskje?

      Det er nok ikke som hjemme, og jeg kjente det litt i hjerte når du skrev den setningen; ikke som hjemme.

      Håper du finner deg til rette etter hvert <3

      klem og god søndag 🙂

      1. Joda..søndagsturen lot tankene bli lufta såpass at de falt litt på plass 😊 Og det går jo greit, selv om jeg så gjerne skulle vært “hjemme” i stedet..blir vel bedre etter hvert ❤️ Klemmerz

    2. Du verden, sier nå jeg. Ut i gryotta og til skaus med både bil og føtter. 🙂 Jeg pleier nå å si at der man parkerer skoa sine, er hjemme. Men det tar jo litt tid før man blir vant til at de står akkurat der de står nå. Men når snurrings lokta brer seg innafor veggene, da må det ligne litt på hjemme.. eller hva ?

      1. Jada, enkelte dager går det unna, hehe 😁 Og jeg er jo for så vidt enig..men det er bare så rart at dette på en måte er blitt bestemt for meg – ikke av meg.. Men yeppz, duften av nybakt, hjelper på 😉

    3. Jeg var våken enda tidligere. Kl 05:30. Og da hadde jeg sovet fra litt over 24… Jeg sover lite om dagen. Men fant ut jeg hadde jo EGENTLIG sovet til 06:30 😀 Godt å bruke bloggen til et sted med positiv ladning. Greit å ha et sted som er frirom for surk også 😀 Synes JEG da. Jeg vil helst ha min som det i alle fall 🙂 KOs deg med snurrer og søsters og mini 🙂

      1. Ikke noe særlig når det blir lite søvn over lengre tid..men godt at du tar det med godt mot 😊 Og yeppz, vil helst ha bloggen min til positiv inspirasjon til både meg selv og andre..selv om det av og til blir liiiitt surk, hehe 😊 Takk-takk 😊

    4. Mmm… de så jammen gode ut! Nam….. 🙂 fint terreng der du var! Skikkelig skau – love it! Håper så veldig at du snart får det litt enklere! God klem <3

    5. Der var du, ble litt bekymret at du stakk av fra bloggen igjen…hehe..
      Du får prøve og lage deg gode dager og glemme all dritten! Finnes det noen aktiviteter eller tilbud du kan henge deg med på! Grendehus? Slik at blir sysselsatt hvis du skjønner hva jeg mener..At hodet jobber og tankene får hvile litt! Jobbe litt på gården der dere bor? Jeg leser mellom linjene her at du trenger mer å gjøre at du kjeder deg litt <3 Baksten så himla god ut…

      1. Hehe..neida, er ikke stukket av…men huff som jeg sliter til tider, med motivasjonen for å blogge.. Du har nok rett i at jeg trenger noe å henge fingrene i..men jeg er dessverre ikke kommet så langt i “sørgeprosessen” at jeg føler meg vél med å skulle menge meg noe særlig med fremmede.. Så jeg tar én dag om gangen, og prøver å “stå han av” 😊 Og yeppz, de snurrene var gode 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg