SABBAT.. MIN VERDEN I BILDER – 1

Heisann og hoppsann folkens..da er jeg faktisk godt parkert hos brorsan igjen. Har fått tømt bilen så jeg kunne sette på varme for å tørke opp fukta, og fått vaska og tørka litt klær. Og så har jeg fått veksla noen ord med guttungen og fått meg et par klemmer før han susa videre.

Ellers er det ekstremt lite som er i gjære akkurat nå. Brukte litt tid ute på værandaen her for å roe ned litt. Sjøl om jeg er verdens største kaffekjærring, følte jeg faktisk behovet for te i dag, og sammen med litt kjeks og ei koselig bok jeg fant i bokhylla til brorsan (etter hans anbefaling), hadde jeg det supertrivelig der på baksida av huset. For her har det faktisk vært sol og utrulig fine temperaturer.

Men ellers, folkens…så tenker jeg faktisk på å ta meg en form for sabbat.. Ikke et år, og ikke en måned..men jeg blir å gjøre litt endringer med blogginga mi.

Som ei så fornuftig kommenterte på det forrige innlegget mitt, der jeg skreiv om skrivesperre: “Blir ikke bra om det må tvinges fram. Bedre å vente til det kommer av seg selv.”

Og det er jammen sant!!! Jeg merker sjøl at det er blitt dårligere kvalitet på innleggene mine. Den humoren jeg vanligvis har dratt med meg i fortellingene, er nå nesten totalt fraværende, og jeg føler at jeg ofte bare skrible ned ord uten følelse.. Og en sånn blogger vil jeg ikke være.. Jeg ER ikke en sånn blogger!! Så derfor – sabbattid.

Jeg skal ikke slutte å blogge, men jeg MÅ føle at skrivegleden og dermed humoren min er med. Så om det går en dag eller ei uke mellom hvert skikkelige innlegg, er umulig å si. Tror faktisk det første som må skje, er at jeg får hjemmet mitt i orden så jeg slipper å ha det hengende som en tordensky over meg. Men det jeg tenker ellers, er å omfavne idéen om å legge ut bilder uten særlig med ord. Skal prøve å få ut et sånt innlegg som ei oppsummering hver dag – “min verden i bilder”.

Så bær over med meg folkens – jeg har stor tro på at jeg kommer sterkere tilbake 🥰

Og for å starte et sted.. MIN VERDEN I BILDER – i går og i dag.

Hemnes bygdetun mellom Mosjøen og Mo i Rana.

Den flotte Urlandå bro, også mellom Mosjøen og Mo i Rana.

Ei trivelig stund da jeg kom ned av Saltfjellet.

I og rundt Sulitjelma.

Et nydelig vann jeg fant i mårres, mellom Innhavet og Bognes.

Og snaaaart tilbake ved utgangspunktet for over 3 uker siden.

6 kommentarer
    1. Helt enig med deg.🤗
      Blogging må være lyst og glede til å skrive og akkurat nå har du nok å tenke på med å få orden på sakene.😊👍🏻
      Du kommer garantert med flere fine innlegg til oss alle.🤗
      Veldig fine bilder fra kjente steder og sannelig er sola kommet fram igjen og det var perfekt timing for deg.👍🏻

    2. Fine bilder fra dagen 😊 Jeg elsker bildeinnlegg, diktinnlegg, sirreinnlegg. Innlegg som sier noe uten nødvendigvis spekket med bokstaver 😊

    3. Det blir bare dumt å tvinge frem kreativitet. Det må komme naturlig. Og du har jo så mange flotte bilder også, så jeg kommer til å stikke innom deg underveis i sabbaten din også! 😀

    4. Ta deg tid ja 🙂 Litt sabbat er helt ok det
      Blogg kan ikke tvinges frem – da blir det bare et ork… det er ikke morsomt lenger da…
      Mens man har driven og flyten er det morsomt – men pauser er fint 🙂

      Kos deg og nyt dagene 🙂 klem

    5. Helt enig – inspirasjonen må være der! Den kommer nok fort tilbake skal du se….! Masse fine bilder her – sånne gamle bruer eeeelsker jeg…. 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg