SÅ VAR DET PÅSKEVOTTAN, DA..

Nå ynder jeg å tru at i allefall noen av dere husker at jeg strikka påskelester til meg sjøl for ei lita stund sia – og at jeg hadde litt restgarn igjen som jeg skulle prøve å få brukt til noe fornuftig.
Vel – ting kan ta litt tid av og til – men NÅ er jeg ferdig, og VOILA!.. Det ble påskevotter ut av det.

..ser på laptop’en at fargan der vises feil..de er mye skarpere i virkeligheta..

Mens jeg strikka disse vottene, måtte jeg naturlig nok starte på et nytt nøste garn underveis.. Jeg er jo ikke noe glad i å sy inn tråder når jeg er ferdig med prosjektene mine, og da kom jeg til å tenke på at man gjør jo ting forskjellig, og at det slettes ikke er sikkert at alle gjør som jeg der.. for jeg tover garnet sammen (fungerer kun med ull)

Så jeg passa på å ta noen bilder underveis.. og slik gjør da jeg:

Først deler jeg garnet.. her var det 3-trådsgarn, så da ble det hhv 2 og 1 tråd på hver.

Deretter klippa jeg bort én tråd på den ene enden, og to på den andre.

Så legger jeg de sammen (her blir det da 3 tråder til sammen igjen) og så fukter jeg hendene og ruller/tover garnet sammen inni hendene.

Ikkje det enkleste i verden å ta “selfie”bilde av det der 🤣

Og vips – en helt tråd å fortsette strikkinga med..

Fortsatt god palmesøndag, folkens ❤️

9 kommentarer
    1. Så fine og friske votter, skikkelig påskevotter. Skjønner du ønsker deg en kald påske :D… Lurt det med tråden. Slik etterarbeid er alltid kjedelig. Ønsker det en herlig palmesøndag.

      1. Skikkelig koselige påskevotter! Og takk for kjekt tips…jeg er også lei å sy tråder når jeg må begynne på nytt nøste 😉

        Takk, og god palmesøndag til deg også! 🙂

      2. Takk for det 😊
        Nei jeg ønsker meg nok ikke en kald påske – tvert om, skulle ønske det var vår og fritt for snø..men siden det enda er vinte her, så er det kjekt å ha 😉
        Ja usj, å feste tråder er jo SÅ kjedelig, hehe..
        Takk det samme, du 😊

    2. Så flotte votter!🐥🐣
      Lurt å tvinne trådene slik, så slipper man å feste så mange tråder.
      Godt å se at du har spist middagen ute og kost deg i dag.😊
      Ha en riktig fin kveld!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg