SÅ VAR DET DEN DERRE TANNLEGETIMA DA..

Heisann og god ettermiddag folkens. Akkurat nå sitter jeg faktisk hos guttungen igjen. Vi har spist middag og nå koser jeg meg med en kopp kaffe mens han sitter på kontoret og har et nettmøte.

Som dere kanskje husker hadde jeg tannlegetime i mårres, og jeg både gleda og grua meg. At jeg gleda meg trengs vel ikke noe forklaring, men grunnen for at jeg grua meg litt er fordi jeg visste det innebar borring.. ooooh æ fordrar ikkje det!! Men må man så må man..og litt før 9 i mårres satt jeg pent og pyntelig på plass i stolen.. og kom meg ikke ut av den før godt og vél 2 timer etterpå – med bare 2/3 av jobben gjort.

Planen var nemlig å bygge opp ei ødelagt tann med rotfylling og mere til. Men tøtta ble veldig plaga. Jeg skjønner ikke så veldig mye av det der fagspråket deres, men forsto i alle fall såpass mye at det dukka opp problemer i forbindelse med rotkanalen (var heldigvis bare en på den tanna) og det tok nesten dobbelt så lang tid for å få klargjort til rotfyllinga.

Bildet er lånt fra nettet

Det ble et svartens styr med filing, “staking” og borring for å få gjort jobben. Hun henta til og med inn en anna tannlege som tok en del av jobben. Og på toppen av det hele slutta bedøvelsen å virke sånn ca halvveis, så jeg kjente det jækli godt når hun “filte” inni der for å drepe nerven..og jeg følte bokstavelig talt at det svimla for meg da han borra. Fikk selvfølgelig mer bedøvelse etter hvert, men fy pokker så vondt det var før de faktisk skjønte at den var slutta å virke og fikk gitt meg ei ny sprøyte.

Så summa summarum så ga hun seg etter godt og vel 2 timer, og jeg skal tilbake allerede torsdag for å få fullført jobben. Derfor er jeg da altså hos guttungen igjen, for det er jo bare teit og unødvendig pengebruk å kjøre tilbake til øya for å være der en dag liksom.

Nå skal jeg bare slappe av og kose meg resten av kvelden. Lese litt blogg og ellers blir det vel sikkert å glo litt på en film eller lignende sammen med guttungen når han er ferdig med møtet. Hadde ei svartens haupina litt tidligere etter at den siste bedøvelsen slapp taket, men den har heldigvis gitt seg nå.

Ha en riktig flottersfin kveld videre alle sammen ❤️ og natti-natt etter hvert.

© Heather McCloskey Beck

 

14 kommentarer
    1. Huff, rotfylling er ikke moro😪 Liker ikke boret jeg heller. Så koselig at du kan være hos sønnen din 🥰 kos dere masse og lykke til på torsdag.

    2. Huff!😨
      Føler virkelig med deg.
      Rotfylling er ikke noe gøy.
      Nå er forhåpentligvis verste jobben gjort, så det ikke blir like ille neste gang.😱

    3. Er heller ikke glad i den rotfyllinga, og ille når bedøvelsen slutter å virke. Du får si i fra før timen begynner at du lager masse lyd når bedøvelsen ikke virker. Da tar de hintet. Lykke til neste gang. Klem

    4. Rotfylling er ikke morsomt, for det må bores så innmari mye og det hender man kjenner det også. Jeg har rotfylt 1 gang, og da uten bedøvelse. Det var kun på grunn av at hele tanna og rota var død allerede, og jeg kjente ingenting. Lykke til på torsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg