SÅ SABLA TRØTT HEILE TIDA

Seriøst, altså…klokka er knapt halv 9 på kvelden og jeg er helt utkjørt..

Er faktisk totalt tappa for energi – igjen.. Jeg parkerte for kvelden allerede klokka 15.30, og etter et tappert forsøk på å lese litt blogg og spise ei brødskive krøyp jeg til køys allerede klokka 17..og ligger her enda..og tar selfies som en forbanna dust, fordi jeg har ingenting anna å ta bilde av akkurat nå. For ut orker jeg bare ikke å gå..

Jeg må bare få sagt at dette er ikke noe gøy i det hele tatt. Det er jo blitt sånn at alt jeg skal gjøre må jeg få gjort før klokka 2 – 3 på dagen, for etter det er jeg ikke vatten verdt. De som har fulgt meg ei stund veit at jeg har slitt med dette ei god stund.. men i følge de siste blodprøvene er jeg frisk som en fisk. Det vil si jeg tok jo noen ekstra prøver forrige tirsdag, som jeg enda ikke har fått svar på. De påsto nå at det skulle ta ei uke, men tenker at hører jeg ikke noe i løpet av et par dager til så er det tydeligvis ikke er noe seriøst galt fatt.

Men sabla trøtt og sliten er jeg samma f*en, og jeg tenker at det MÅ være en grunn til detta som faktisk har foregått i et par år nå.. hmmmm..æ trur æ må i grubleboksen ei stund.

Ha en flottersfin kveld videre alle sammen ❤️ og natti-natt etter hvert.

20 kommentarer
    1. Jeg er HELT lik deg. Så derfor må jeg spørre deg: Når våkner du for dagen? For jeg er også snabla trøtt kl 19 liksom. Har sittet og slitt med hodet her i et par timer. Det vil NED på tastaturet. Men jeg våkner jo kl 4 og “står opp” også da….

      1. Har skjønt at vi er temmelig like der, ja.. Normalt våkner jeg mellom 4.30 og 5…og er i kanonform…helt til i 12 – 1tia, da begynner energien å dale. Prøver jo fortvilt å holde meg våken til laaaaangt på kvelden, men det er utrulig slitsomt. De siste ukene har jeg klart å tyne meg til både 11 og 12 på natta, og klart å sove til 7 – 7.30…men da er jeg i “koma” når jeg våkner.. 😳🤔

        1. Prøver å tyne meg til 23 noen ganger jeg også. Da våkner jeg likevel 5, og blir veldig trøtt på kvelden etter igjen. Fysj for et sovetryne 😀

    2. Regner med at du har sjekka blodsukkernivået…
      Kanskje kroppen sin måte å si i fra at du trenger hvile?
      Du har jo hatt et ganske tøft år. Nå lever du på hjul med den friheten det gir. Du kan slappe av, senke skuldrene og kroppen slapper så til de grader av.
      Det er kanskje ikke noe medisinsk navn på den tilstanden, men den finnes. Det er jeg sikker på. (Har selv vært der.)
      Mitt råd (så lenge prøver etc er bra) Lytt til kroppen. Sov når den vil sove. Stå opp når den vil du skal starte dagen. Nyt soloppgangene. Nyt dagen og jobb på lag med den, ikke mot den.

      1. Nei akkurat blodsukkeret har jeg ikke målt – men det veit jeg garantert er en av synderne. Og veit jo hva jeg må gjøre for å endre på det 😊 Gikk jo litt i grubleboksen i går kveld, og jeg heller mer og mer mot nettopp det du sier her..og at problemet mitt er mer psykisk enn fysisk.
        Tusen takk for at du tok deg tid til å se ting fra et annet ståsted enn reint medisinsk 😊

    3. Da er det ikke annet å gjøre enn å hvile og hvile, og sove. Har ingen ting å si om du sovner tidlig, og særlig ikke når du er oppe så tidlig som du ofte er.
      Du kan finne ut av blodprøvesvarene selv. Skal sende deg en link på messenger 😘
      God klem ❤️

    4. Jeg er da også slik, men jeg tenker at det er fibromyalgi som herjer og det er verst om vinteren…
      Håper du vil føle deg bedre❤

    5. God morgen til deg!
      Det er trasig med den slitenheten… og den kommer og går til tider… Kanskje det er kroppen som bare sier ifra? At nå er det nok for en tid…. Krysser fingre for at svarene kommer din vei snart – og om ikke det er noe på de… hmmmm ja… er det noe som heter vinterslapphet da??? Kan jo være det?
      Ønsker deg en fortsatt god romjul og at du får energi sigende til fremover 🙂 klem

      1. God mårra ☺️ Det som er mest trasig er at det er sånn stort sett hver eneste ettermiddag og kveld – og som jeg nevnte i innlegget har det vært sånn i et par år nå, både sommer og vinter. Men finner nok ut av det til slutt 😊 Ha en flottersfin dag videre og fortsatt god romjul til deg også 🥰 Klemz

    6. Trasig med vedvarende trøtthet. Lytt til kroppen og hvil når den trenger hvile, for presser man seg for hardt og ikke lytter kan det også bli verre. Nå har du mulighet for å hvile ved behov og det er jo gull. Og du kan gjøre det du liker best å reise rundt og nyte friheten. Gled deg over de små øyeblikkene og kos deg videre med bloggen. Ha en fin dag 🙂

      1. Ja det er kjipt når det blir sånn, og personlig begynner jeg å helle mot at dette er mest mentalt. Men å lytte til kroppen og få nok hvile er jo alfa og omega 😊 Takk 😊 og en fortsatt fin dag videre til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg