QUIZ til mårrakaffen – del 8

God søndag der ute – veit det ikke er så mange dagene siden forrige spørsmål & svarrunde fra meg..men i dag følte hauet for ei ekstremt myk tilvenning til dagen og livet. Jeg var jo kommet meg til køys før klokka 21.30 i går kveld – men natta ble absolutt IKKE den mest optimale. Det kommer et lite innlegg om den seinere – for akkurat nå kjenner jeg at jeg makter ikke rote opp i gørra.. må få bytta ut blodomløpet med koffein først, hihi.

Så buckle up folkz – nå får dere lære enda litt mer om meg 😉

Dagens runde er “stjælt” fra Heidisverden…klikk på linken for å komme til hennes svar..

Spørsmål 1: Hva er ditt mellomnavn?

Svar: Helene Harrysdatter 😉 Nope – jeg bruker ikke fornavnet til vanlig, jeg..

Spørsmål 2: Fortell om noen du virkelig beundrer?

Svar: Uten tvil et vennepar av meg, som jeg har kjent nesten hele livet. Da spesielt HUN, fordi familiene våre har fulgt hverandre store deler av livet.. De ble et par da hun ikke var stort mer enn en jentunge – og de holder sammen den dag i dag.. Måten de har klart å vokse parallelt MED hverandre, i stedet for å vokse FRA hverandre, er fantastisk å se på. Han kjenner jeg som sagt ikke SÅ godt, men jeg veit jo at hennes liv har absolutt ikke vært noen dans på roser, og måten hun har takla alle livets utfordringer på, sykdommer – både egne og dattera deres sin – og alt anna gørr som har dukket opp, gjør meg full av beundring.
Og på toppen av det hele er de (og han Monsen) “guruene” mine når det kommer til å ta i bruk naturen ❤

Spørsmål 3: Hva er/var det beste med din mamma og pappa? 

Svar: Vel – morsan var ei utrulig sterk dame på så mange områder..først kjempa ho seg gjennom et voldelig forhold med farsan, deretter ble ho aleinamor i et lite bygdesamfunn..(med opprørske unga så det holdt!), som det faktisk krevde en sterk ryggrad for å kunne “stå han av”..
Og fatter´n? Joda, han var absolutt en jævla Satan når det kom til mange ting, men har det ikke vært for han, har jeg nok aldri fått den grunnleggende kjærligheta for naturen.. og ikke minst ståpåviljen..for den kar´n nekta å gi seg, uansett f**n hvilke hindringer som ble lagt i veien for han..

Spørsmål 4: Hvordan vil du helst bli trøstet når du er lei deg?

Svar: Kommer helt an på hva jeg er lei meg for.. noen ganger er det sykt godt med en god klem og ei solid skravlestund for å få ut litt gørr..andre ganger vil jeg bare få være i fred og slikke sårene..

Spørmål 5: Hvordan så rommet ditt ut når du var liten?

Svar: Hvilket av dem? 😜 Så mange ganger som vi flytta, husker jeg faktisk ikke et eneste rom.. Men jeg husker broren min (som er 10 år eldre enn meg) hadde et dødskult rom da vi bodde på den gården faren min kom fra.. Han hadde jo masse duppedingsa – og MUSIKK..så æ kunne stå i senga hannes å hoppe og danse til ABBA mens æ var overbevist at æ var MINST like fancy flott som ho Agnetha Fältskog, hehe

 

5 kommentarer
    1. Hvem ville ikke være Agneetha Fãltskog!!! Abba var råkult i oppveksten og er det ennå 😀

      Noen svar som forteller en del om din oppvekst og at det har vært tøft <3

      Lag deg en fin fin søndag <3

      1. Jaaah..ikke sant..jeg har STOR sans for ABBA den dag i dag 😊 ..men i dag syns faktisk jeg Frida er mye kulere, hehe..
        Takker for at du tok deg tid til å lese ❤
        En riktig fin søndag til deg også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg