OG VI FIKSER OG REPARERER

En ting som aldri endrer seg, er at har man bil må man jaggu fikse og reparere støtt og stadig. Jeg har jo slitt med bremsesystemet ei tid nå, men etter å ha fått rep-set til begge sidene og ellers tatt av bremseskjold fungerer det nå perfekt. Men så var det dissa drivknutene da, som har vært temmelig ødelagte ei god stund nå. Jeg bestilte noen tidligere, men de passa ikke (om noen husker det). Men til slutt fikk jeg tak i rette, samt nedre opphengskule/bærekuler på begge sider..og i går og i dag har jeg og brorsan jobba som noen helter for å få bytta disse tingene.

Da vi tok den første sida i går, ble vi noe så inni granskauen plaga. Det måtte tas i bruk både hammar & meisel OG kutteskive, og trur vi fant opp et dusin nye bannskapsord før vi endelig kom i havn. I dag har det arbeidet gått merksnodig kjapt og problemfritt. Først en god del demontering.

Deretter..etter mye om og men, og faktisk ikke så alt for mye bannskap kom først den nye bærekula på plass.

Og til slutt den nye drivknuten.

Så nå begynner det å gå seg til her. Har enda litt som må gjøres før kar’n skal inn på EU-kontroll, men har ikke time til det før i midten av neste måned så jeg har jo enda litt tid på meg.

4 kommentarer

Siste innlegg