NYE FROKOSTRUTINER

I utgangspunktet er jeg en person som liker helg.. sånn “kose-seg-i-nyvaska-hus-og-kjøpe-litt-ekstra-god-mat” person. Når guttungen var liten brukte jeg vanligvis å bake noe til helga..skuffekake, boller e.l. Og på søndager var det (nesten) bestandig dessert.

Etter at jeg blei aleine har det gått gradvis nedover og regelrett straka vegen åt Helvete med veldig mye i livet mitt, og mat har i lange perioder om gangen vært et nødvendig onde. Blant anna har jeg levd på knekkebrød med kaviar og egg hver morgen i mange, mange år. Både fordi jeg syns det er sabla godt, men også fordi det er billig – og veldig enkelt fordi jeg bestandig kokte opp egg for maaange dager om gangen. Jeg har bare rett og slett mista lysta til å gidde og gjøre så mye ut av noe som helst, og særlig når det gjelder mat.

Men i alt kaoset som foregår i kropp og sjel hos Yours Truly for tida, har jeg bestemte meg meg for at endringer må til på mange områder. Jeg har jo enda ikke skrevet noe her inne om hvorfor jeg tok den timeout’en, men det kommer… og i kjølvannet av den vil jeg gjøre et siste forsøk på å stable meg sjøl på beina igjen. Så de siste ukene har jeg i ukedagene bytta ut det vanlige knekkebrødet med havregrøt m/proteinpulver. På lørdager varierer det litt, og på søndager tar jeg nå virkelig av. Jeg fikk nemlig noen rundstykker da jeg arva all den maten etter nevøen min (for de som husker det), så nå er søndagsfrokosten nystekte rundstykker med godt pålegg..og så prøver jeg å dekke på litt eksta koselig.

Joda..nye frokostrutiner fungerer så langt.

Ha en riktig flottersfin søndag alle sammen ❤️ CU L8R

Det siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER

9 kommentarer
    1. Noen ganger er det greit å endre litt på rutiner. ☺️
      Ser god ut frokosten din. 😀
      Må stå opp og lage frokost jeg også nå.
      God søndag! Klem ❤️

    2. god morgen ,ja det er kanskje på tide å forandre litt på ting i livet ,og å starte med ågjøre detlitt hyggelig til frookoost er en fin start ,jeg har planer om å vente til soola treffer altanen,dablir det frokost i solveggen i dag :=)

    3. Livet er jo opp og ned og vanene forandres etter omstendighetene. Allikevel er det greit å komme sterkere tilbake som du gjør:)
      Ha en fin dag:)

    4. Det høres skikkelig lurt ut. Endre litt på det man ikke er fornøyd med 🙂 Jeg så tik-token din om hvorfor time-out. Og det å sette i gang litt endringer, og fokus på små ting som kan gjøre livet litt bedre er sååå bra 🙂 Jeg driver f eks med litt trening nå. Hatet det før. Og innimellom nå på sommeren er det LITT tungt å gå ned der. Men jeg blir ofte glad av det, og tenker at det er investering i både kropp og sinn 🙂 Maten er jeg nok litt sløvere med, liker ikke lage mat. Men spiser greit sunt likevel. Kos deg med dagen Helene <3

      1. Takk for at du så den videoen, og for at du forstår ☺️
        Har jo fått med meg hvor flink du er med treninga.. og som regel blir det bra bare man klarer å forsere den berømte dørstokkmila 💪☺️
        Tusen takk for det ❤️ og en riktig flottersfin dag videre til deg.

    5. Det er godt å ha rutiner som gir rom for ekstra kos i helgene! Godt å ha noe å se fram til når det gjelder mat! Ikke alltid like festlig med den maten når en er bare en! Klemmer til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg