NEDOVERBAKKE ER NO DRITT..

Dette blir et sånn “midt-i-natta-tanker” innlegg..da hverken Jon Blund, Ole Lukkeøyet eller han Mr. Sandman er interessert i en date med meg (ufine mainnfolk😉) Så da blir det å overause dåkker med mitt personlige jårr..og angående overskriften…ikke bokstavelig talt, da..for da er som regel nedoverbakker lettere å forsere..uansett hvilken variant de kommer i..I værste fall er det bare å sette seg på rauva og la det stå til 😉

Nei dette er de jækla nedoverbakkan som til stadighet dukker opp i livet mitt. Og de nytter det IKKE å ake ned på buksebaken. Har prøvd den varianten, takk..med det resultat at jeg rasa nedover som et løpskt godstog i fritt fall, og kræsjlanda så hardt at det ligna på reine atombombe-ruinene rundt meg. Og brukte søttogførtitusen år på å komme meg tilbake utgangspunktet.. Så takk, men nei takk til mental rumpeaking for mitt vedkommende.

Men seriøst, jeg begynner å bli møkklei disse stadige svingningene..for jeg sverger..hver gang jeg føler at NÅH!! er jeg over den værste kneika, og begynner å øyne et lys i tunnelen..så er det pinadø enda et tog som kommer susende – og ikke åpningen jeg håpa på.

En ting er nå at jeg fremdeles savner han i nord..det er en sak jeg ikke kan gjøre noe med, eller har kontroll over..men så..som nå..jeg trodde jeg hadde ei fin og dritbillig leilighet på handa..men det skar seg..og jeg innser at økonomien tillater knapt nok å leie en hybel. Og med tanke på at det her er vanlig med 25-30000 i depositum…såååeh…æ må bærre fliiiire 🙈😂

Har fått tips om såkalt “Spleis”..og idéen er jo god nok i seg selv. Men jeg føler ikke at det hjelper meg..som faktisk er såpass personlig konkurs, at jeg trenger ei vanvittig drahjelp i lang tid fremover. Og nei, NAV hjelper IKKE!! På papiret har jeg evig nok til å klare meg…for de bryr seg døyten i bl.a personlig gjeld..Så den harde sannheta er, at med mindre det dukker opp et sted til max 2000 i mnd, er de eneste valgene mine å bo på et rom hos søstersen..eller i bilen. Og i ærlighetas navn..for det er det jeg prøver å få vist med denna bloggen..så takler jeg dette veldig dårlig..

Uka mi går med til annen hver dag med trening..og kveldene til å finne fornufta i vindunken..og såpass intelligens har jeg intakt, at jeg veit det bærer reint galt avgårde om jeg ikke sparker meg selv solid i den før nevnte baken.. Men det er dessverre lettere sagt enn gjort..særlig med tanke på at jeg en god times kjøretur unna, får tak i favoritten til 169 kr..i stedet for 340.. 🙉🙊🙈

Nevnte æ at æ e drittlei dissa nedoverbakkan?

 

5 kommentarer
    1. Kjære deg Helene ❤. Det er trist at du har det sånn, jeg er her om du ønsker å møte meg. Savn og tanker om at du savner han er til å forstå. Det tok meg lang tid å komme meg ut av det tankekjøret når jeg tok halen mellom bena å flytta fra Bodø. Det kom jo ofte tanker som at når vi hadde det fint så var jo alt så fint. Glemt til tider var alt det som ikke var fint. Psykisk og til tider fysisk vold. Jeg sitter igjen i dag med en ptsd diagnose, men han skal ikke få all skylda. Mye har skjedd i livet mitt som ikke er bra. Da jeg begynte å ta tak i dette i 2014 tok jeg kontakt med lavterskel tilbudet på Nesodden. De har psykisk helse tilbud her i kommunen også. Jeg har brukt de i 2.5 år nå, ved siden av Dps. Jeg sier ikke at du trenger psykisk helsehjelp som jeg måtte, men det er bare en tanke. Igjen så sier jeg at økonomisk rådgiver her i kommunen er veldig behjelpelig. Kommunal bolig kan du dessverre ikke få før du har bodd 2 år i kommunen. Men nav går ofte inn å gir deg depositum hjelp. Så vidt jeg vet så skal du sitte igjen med nærmere 9000 kr å leve for når “alt er betalt. Har du vurdert gjeldsordning? Dette var noenumiddelbare tanker fra meg når jeg leste innlegget ditt. Stor klem ❤

      1. Tusen takk for mange gode og fornuftige ord..håper jo at jeg vil se ting litt klarere etter som tida går 💕 Skal sende deg mld på privaten etter hvert..akkurat nå må jeg bare prøve å ta holde litt fokus på å komme meg i siget og få gjort noe produktivt 🙈😊 Klemmerz ❤️

    2. Ikke enkelt dette her nei! Du får ta et lite skritt om gangen..
      Og det huset til mora di! Er det ingen ting å selge eller tjene noen kroner der. Innbo eller rett og slett selge tomta! Må jo ligge noen kroner i en eiendom…Har du lette i loft og kjeller etter verdier! En gammel kakeboks kan være vært flere tusen vet du…:) Og sitte med gjeld og minimal inntekt er ikke et pluss! Du må rett og slett prøve å tenke inntekter og ikke utgifter tror jeg! Kan du begynne å jobbe et sted? Jeg vet du er ufør, men noen mennesker kan være uføre i en jobb og fungere i en annen. Men du klem, kommer susende…

      1. Nei at det ikke er enkelt, er jammen sant.. Nei det huset er vi for det første, flere om å eie..og huset er tømt for absolutt alt etter henne..beliggenhet og tilstanden på huset, gjør at taksten er ekstremt lav..og på toppen av alt, er det gjeld heftet på huset, så om det blir solgt, går alt til gjelda.. Jeg kan ikke jobbe met i år, nettopp fordi jeg har jobbet så mye tidligere i år..og det er grunnen til at jeg har så sabla lav inntekt nå – fordi NAV trekker sitt av trygda, ut i fra det jeg har tjent. Men..når et nytt år starter, er jo planen å jobbe igjen 😊 Takker for klemmen, og sender en i retur 💕

    3. Uff – det her er så trist! Ønsker deg bare så masse gode dager! Det er jo det du fortjener! Skjønner at du savner – jeg er litt der jeg også, enda valget var mitt……… ikke enkel den kjærligheta! Ikke så mye jeg kan stille opp med – annet enn gode klemmer og at det er lov å ringe eller dukke opp! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg