NÅR DET SPREKKER I SØMMENE

Heisann i kveldinga..da har jeg stått parkert for natta i flere timer alt. Det har vært en lang dag med mye styr. Kjapt fortalt så har jeg vært en zillion steder for å få hjelp til å finne rette sikringa til ryggelyset mitt som har vært ute av drift ei stund. Men ingen… absolutt INGEN klarte å finne den..verken på bensinstasjoner eller verksted. Til slutt – etter råd fra brorsan – kraup jeg under bilen for å sjekke om det var blitt kobla til girkassa igjen etter at jeg havarerte på vestlandet og måtte bytte klutch. Om du nå lurer på hvorfor jeg ikke har oppdaga det før at jeg var fri for lys, er det rett og slett fordi det har vært så lyst i nord hele tiden..og jeg har ikke vært ute og rygga etter mørkets frembrudd før nå når jeg dro fra nord. I alle fall, de verkstedfolka hadde nok glemt det ja, for der hang ledninga og dingla så pent. Spyttend og fresende (det var mye sørpe og skitt under bilen som hoppa i trynet på mæ) fikk jeg klipsa den på plass igjen, og vips, så var the Vagabond Wagon good to go igjen.

Men så til det innlegget egentlig skulle handle om… nemlig at ting rakner i sømmene. Hva som har rakna? Ene ytterveggen på camper’n!!

Jeg syns det har vært så utrulig rart at det har kommet så sabla mye vann inn de siste dagene, enda han kompisen min tetta det han fant. Han var utrulig nøye og jeg så at han til og med sjekka både plateskjøter og popnaglehull og tetta der han så noe. Så i dag tok jeg meg en runde rundt camper’n og studerte på nytt, og ble en smule lang i trynet når jeg så detta..

For sånn så det ikke ut sist jeg sjekka – så det må ha skjedd i løpet av de to siste dagene. Takka f**n for at det kommer inn vann da 😂

Så da er det bare å hamstre skikkelig Tec7 og gjyve laus på arbeidet (sier ho som ikke skulle bruke mer penger på prosjektet). Vurderer sterkt å gaffateipe stripa først, hehe. I tillegg skal jeg gå over alle steder slik som dette..for sjøl om det er et halvt tonn silikon under der, kan det ha blitt sprekker og hull der også.

Jaja..da får dere ha en riktig flottersfin kveld videre alle sammen ❤️ her blir det sløving på høgt nivå resten av dagen.

Det ligger også en ny TikTok ute, den finner du HER.

 

7 kommentarer
    1. Peis på,men det nytta ikke med gaffa først,den må du i såfall legge etterpå,silicon må presses i revva etter beste evne,du vet no det det vatnet… Gudd løkk 🙂

      1. Joda, det hadde nok vært noe..taket er faktisk totalt dekka av glassfiber med polyester, samt de fleste skjøtene. Veit ikke hvorfor det ikke ble lagt på de siste.. men alt av plater er behandlet med polyester og topcoat..
        Takker 😊

    2. I alle land, hva du jobber med. Skikkelig tøffing. Vi traff noen i fjor med en gammel bobil. Den lakk som en sil!!! De brukte gaffateip og gorillateip over alt, ute og inne. Men de lo og kalte bilen Gaffa! De påsto at det virket med teipen! 🙂 Lykke til med fortsettelsen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg