MYSTISK MOS & SKORPER

I dag fikk jeg det for meg at jeg skulle kokkelere litt igjen..og få spist opp rester og arvamat før det blir ødelagt. Utgangspunktet i dag var en boks med lapskaus jeg har arva. Problemet (mitt) var bare det at for meg må lapskaus inneholde både gulrøtter, kålrabi og purreløk i tillegg til poteter og kjøtt eller pølse. Hun jeg fikk dette av tåler ikke de sakene, derfor var det en lapskaus-base jeg skulle bryne meg på i dag. Altså potet og kjøtt. Og siden jeg ikke har noen av de overnevnte grønnsakene tok jeg fantasien til hjelp og heiv oppi ei opphakka medisterkake, litt kålrabistappe-pulver og en haug med gastromatkrydder og sitronpepper. Og vips ble lapskausen omgjort til en..en..eeeh.. mystisk mos servert med hveteskorper til.

Og bare sånn i tilfelle du lurer – yeppz, det ble veldig godt 😉

 

17 kommentarer

Siste innlegg