MITT SYN PÅ SAKEN..

..Valentine´s Day..dagen da de med kjærester virkelig skal vise at de setter pris på hverandre.
Joda – bevares.. jeg er totalt FOR kjærligheta..og syns i utgangspunktet at det er en flott tradisjon som er blitt adoptert..selv om jeg av og til rister litt på hodet når jeg ser de summene enkelte legger i det de kjøper til sine partnere.. Tenker at det må jo bli verre og verre for dem å “overgå” seg selv fra år til år..
Meeeen.. de om det, selvfølgelig..

Personlig er Valentine´s Day en sår dag for meg.. for da blir jeg minna på at jeg gang på gang er blitt tatt opp til vurdering – og skrota som ubrukelig.

Jeg har hatt 3 seriøse forhold på disse årene siden Valentine begynte å bli populær.

Han ene – jøsses, visst fikk jeg gaver og oppmerksomhet – men det var mest for å døyve over at det var temmelig manko på det ellers i året..

Nestemann feira jeg én Valentines Day sammen med..
Jeg ga han bl.a yndlings-CD´en hans..den han hadde, var nemlig blitt ødelagt, og jeg bestille den nye til han via ei sjappe i London..
Hva jeg fikk hos han?? ..et surt blikk & “hold nu kjæft”  da jeg reagerte på at han satt i fylla og ringte eksen…
(.. ja æ veit – æ var faktisk den største idioten her, som lot han slippe unna med det.. )

Og den siste kar´n?.. han brukte den siste måneden vi var sammen, til å overse meg nesten hele tida – og det forholdet endte 13 februar i fjor, så han sneik seg glatt unna..

..og ALLE 3 har sagt ordene “Æ elske dæ” til meg.. jah..det er det der jeg ikke klarer å forstå.. er kjærligheta blitt Easy Come – Easy Go?? ..vel, tydeligvis for noen, så ha meg unnskyldt for at jeg ikke er den største fansen av 14. februar.. og jeg trur ikke at jeg kommer til å være i stand til å stole på at det er ei sannhet, dersom jeg noen sinne hører noen si de ordene til meg igjen..

Men kos dere og nyt kjærligheta, dere som har noen i dag og som er ekte i det dere føler for partnerne deres..jeg unner dere det virkelig ❤

 

23 kommentarer
    1. Skjønner din tanke❤

      Men, husk at kjærligheten er ikke bare mellom kjærester, det er mye kjærlighet i mye annet enn det. Feks føler jeg kjærlighet fra deg når du viser interesse for det jeg skriver HVER dag og det ligger litt kjærlighet i mitt engasjement til deg også. Altså, kjærlighet kommer i mange former som også er viktige kanskje å tenke på på denne dagen❤

      1. Joda, fine deg…jeg veit jo det..og jeg veit veldig godt at folk er glad i meg og viser sin kjærlighet på mange måter…men det er ikke det, og de flotte folkan jeg har rundt meg, som er hovedmålgruppa på akkurat denna dagen 😉❤️

          1. Skjønte jo det, og det setter jeg SÅ enormt pris på ❤️ Men det går bra.. Jeg depper IKKE…som sagt er det bare litt sårt 😊
            Så tusen takk igjen for omtanken, og håper du får en knallfin dag ❤️

    2. Ja, det der var ikke hyggelig for deg. Jeg som slett ikke feirer denne dagen med annet enn en klem og en melding til mine, synes det får være måte på til handling i butikker for å vise hvem man liker. Man kan ikke bevise kjærlighet på en dag i året. Det må vi vise gjennom hele året tenker jeg. Klemsiklem til deg på dagen! Du er topp! 🙂

    3. En av de tre kunne jeg advart deg om i forkant, men av erfaring så vet jeg at om man sier noe så blir man som oftest den store stygge ulven selv, men du?! Den beste kommer til slutt 😜😘

      1. Joda, men hadde jeg skulle hørt på advarsler fra andre når det kommer til forhold – hadde jeg bl.a ikke hatt sønnen min.. For der hagla advarslene både før jeg begynte sammen med han…og i mange år etterpå.. Men det holdt i 20 år, såååeh.. 😉

    4. Det er sårt og trist når det blir sånn, og at du føler deg skrota. Jeg har aldri markert Valentine, og mener at den er helt bortkastet. Hvorfor skal vi bruke masse penger på å si at vi elsker og er glad i hverandre, den ene dagen. For det er jo sånn at hos mange så mangler det kjærlighet og omtanke resten av året. Mye bedre å gi hverandre en klem, et kyss og si vi er glad i hverandre hele året, uten å bruke en masse penger.

      Jeg tenker også litt på at det er jo ikke bare vi voksne som markerer Valentine. Det skjer jo på skolen også, og jeg vet om tilfeller hvor alle i klassen fikk Valentine kort bortsett fra et par stykker. De var ikke populære, og ble valgt bort. Noe som ikke burde få skje.

      Nå sklei jeg kanskje litt bort fra det du skrev om… Sender deg en trøsteklem jeg 🤗

      1. Jeg er jo enig i dette med overvettes pengebruk, å huske på hverandre ellers i året, og unger oppi detta.. Men for meg har ikke dagen noe med vennskap og familiekjærlighet å gjøre..og når dagen først er anerkjent her til lands også, så syns jeg det er koselig at kjærester gir hverandre litt ekstra oppmerksomhet akkurat denne dagen..
        Takker for klemmen 😊

    5. Huff, så forferdelig trist å høre om dine dårlige opplevelser. Men det er jo deres tap, som ikke skjønte for ei fantastisk dame du er! ❤ Håper det dukker opp noen som virkelig fortjener deg! Som gir deg kjærlighet hver dag hele året, ikke bare 14. februar! ❤

    6. Skjønner at du har hatt. litt å stri med ja <3
      Helt greit å være alene også vettu…styre seg selv…
      Er ikke så opptatt av dette jeg, liker meg alene!

    7. Skjønner deg, vennen! <3 her er det ingen kjærester i sikte – og ikke savner jeg det heller….! Men Valentine er kos likevel lissom….. klemmer <3

    8. Noen skal en være glad for for, men skjønner det kan være igjen sorg for at det ikke ble. Men skjønner deg godt, du hadde ikke hatt sønnen din…det er viktig å se det en gledes over. Jeg har tre, tre som lever. De er verdt alt. Og den beste er igjen, den du ikke har møtt ennå 🙂 <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg