MALINGSFJELLET 714 moh

Yeppz, da var det klart for å gi dere ei lita oppdatering på roadtrip’en jeg starta på i går. Egentlig har jeg ikke brukt dagen på stort annet enn å gå..for etter ei god natts søvn (når æ endelig var ferdig med å flire av århundrets fadese i går kveld, og som du kan lese om i forrige innlegg 😉), fikk jeg i meg frokost akkompagnert av en halv overdose koffein, og så surra jeg meg kun en halvtimes tid videre – og så sto jeg plutselig parkert på Kvænangsfjellet.

Hadde innmari lyst til å strekke på beina, så jeg smurte nistepakke og laga meg en termos med kaffe, og valsa lykkelig som få oppover lia – i pilas retning.

Selve topp-punktet på fjellet er 714 moh, men siden jeg som sagt starta på Kvænangsfjellet, var jeg jo allerede i nesten 400 meters høyde.

Løypa er ikke merket, men jeg har vært oppover der å traska før – og det første punktet jeg så meg ut, var den varden oppi der 😊

..og som har denne utsikten her..

Yeppz…ca midt i bildet står samegutten og vente trofast på ho mor ❤️

Men jeg skulle da altså videre..til å begynne med over den haugen i det fjerne..

..og videre opp..

..til pausestopp nummer 2 😉

Utrulig vakkert 🤩

Og diiiit bort skal jeg.

..og derfra kom jeg, hehe 😁

Dessverre kom tåka snikende lydløst inn på meg, men jeg fikk knipsa litt bilder før den ble alt for bøllete 😉

Kommunegrensa – æ måtte hoppe litt att og frem.. Er det å vente at man føler sæ en smule splitta til tider? 🙈😁

Og så måtte jeg jo få i meg litt vått & tørt..

..inkludert en ekstremt skvisa eplekake-bit..

Før jeg traska meg ned igjen. Fikk knipsa Gildetun også, som åpenbarte seg i tåkeheimen..

Vél nede igjen, fikk jeg skifta til tørre klær – og hengte de våte til tørk 😉

Og nå står jeg parkert for natta et par mil utenfor Alta, i retning Sennalandet..og har fått i meg litt middag, i ganske vakre omgivelser 🤩

Så får vi krysse fingrer & tær for at jeg ikke må tilkalle “mannebesøk” i kveld også 😉😂
Sees i mårra kveld 😊 Tuddeluuu 😘

6 kommentarer

Siste innlegg