LITT KNOT & MASSE KOS

Tja.. da er det vel på tide å gi et lite livstegn fra meg igjen. Det har jo skjedd både det ene og det andre i helg og starten på uka, men tenker at jeg starter med å fortelle om en utrulig trivelig søndag. Jeg er fremdeles i leiligheta mi, og på lørdag kom bålmannen min bortover for å være her et par dager sammen med meg. Og på søndag heiv vi oss rundt og tok oss en tur ut i skog og mark – nærmere bestemt på toppen av Kveøya. Med sine 267 moh er den jo ikke den største “toppen” akkurat, men detta var ikke ment som en langtur men en kosetur. Og kosetur ble det, sjøl om jeg i ei bisetning her må si at vi knota noe så inni grønnjævlige helvette før vi fant ruta, fordi YoursTruly IKKE hadde fått med seg at merkinga på sommerturene til 10 på Topp hadde endra farge fra rødt til blått. Jeg har vært på toppen av Kveøya mange, mange ganger men har bestandig gått opp fra grendehuset (for de lokalkjente) men denna gangen tenkte jeg at vi kunne følge den nye ruta som starter innerst på Øyneset.. og her må jeg bare si at det er ikke BARE min feil at vi knota til å begynne med, fordi det viser seg at teksten i 10 på topp-boka er feil..der står det at vi skal følge en grusvei rett FØR de siste husene – men veien er rette ETTER.. pluss at de har skrevet at vi skal ta til HØYRE rett etter at vi har starta på den grusveien – men man skal ta til VENSTRE. Så ja, vi jårra en masse mainnskjit til å begynne med..kremt.. så snakker vi ikke mer om det, hehe.

Når vi endelig hadde kommet oss på rett vei, var det en veldig fin og lettgått tur. Litt bratt bakke akkurat til å begynne med, men ellers et nydelig terreng å gå i hele veien.
Til tross for at toppen ikke er særlig høy, er det en fantastisk utsikt i alle himmelretninger, og jeg var flink og knipsa noen bilder til dere.

Og tenke seg til – vi hadde faktisk selskap med oss på turen også, for skogsnissen Kåre hadde jaggu snika seg med i tursekken denna gangen også. Så yeppz, søndagen ble litt knot og masse kos.

 

 

 

4 kommentarer
    1. Etter masse rot og knot blei det en herlig tur med fantastiske bilder av vakreste utsikten 🙂 Og fint bilde av deg og fint bilde av dere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg