LITT AV HVERT..OG DAGEN DERPÅ…

..dagen derpå…ok..jeg innser at det der kan høres ut som om jeg har vært på et hellsprettens kalas i natt..men nope – kun en ekstremt koselig og fiiiiin julaften sammen med guttungen. Men dagen derpå kan sannelig være noe for seg selv likevel..og klokka var jaggu nesten 11 før jeg fikk karra meg i bordenden med mårrakaffen i dag, hehe..

Oppløpet til den store dagen ble litt annerledes enn jeg hadde satt meg fore, da jeg faktisk ende opp med å jobbe litt både om ettermiddagen og kvelden den 22..og en del timer på dagen den 23.
Har ei venninne som har en blomsterbutikk..

..og som lurte på om jeg kunne trø til med litt pakking, så de skulle bli ferdig med alt av ordrer som skulle ut før jul..yepp..deeet kunne jeg, vettu 😊

Så derfor gikk lille julaften som et svusj – og plutselig var det ettermiddag og guttungen kom.
Da ble det selvfølgelig masse kos – og den årlige pepperkakebakinga for å få godlukta i heimen.

I år valgte han å komme til ferdig pynta tre – men tradisjonen tro fikk han henge opp de kulene som er hans..bl.a ei stor (hvit, men ser gul ut pga. lyset bak) glasskule som han fikk i gave for mange, mange år siden.

På selve julaftens mårra, fikk jeg sannelig nissestrømpe…

…med mye godt i, som jeg kosa meg med til mårrakaffen (og selvfølgelig Snekker Andersen etter hvert)❤️

Guttungen sov litt lenger, men når han var stått opp, spiste vi en god frokost før vi kjørte ut sånn at han fikk satt lys på grava til farmora & farfaren.
Deretter bar det tilbake til Donald Duck & vennene hans på tv (Æ er blant de som ikkje bryr mæ en millimeter om ho Askepott og nøttene hennes😉

Ellers har det som sagt vært bare kos her..med masse god mat..

..og pakker i haugevis.

Jeg for min del er superfornøyd med gavene jeg fikk..
Den beste var uten tvil den fra guttungen – for seeee…han blei visst lei av at mora i over ett år har “gnægd” over at ho ikke får laga havregrøten sin på den lettvinte måten lenger, hehe..

Ellers fikk jeg utruuuulig mye fint..både hjemmelaga og kjøpt..fra kaffekopper, pynteting, flax-lodd og godterier, til tur-ting, ullklær, og gavekort for å kjøpe mat. Noe alle som kjenner meg, VEIT jeg trenger. Ja jeg fikk til og med ei lita flaska cognac så jeg har noe å “skvette i kakaokoppen” når jeg er ute på kalde vinterturer.

Så ja – atter en gang – jeg er superfornøyd, og ekstremt takknemlig for alt det flotte som lå under treet mitt i år.

Nå er det da dagen derpå…og siden det ble temmelig seine natta før guttungen dro hjem, ble det ikke gjort så veldig mye fornuftig her – jeg bare stupte til sengs..så jeg får vel kanskje manne meg opp til å få rydda litt etter “kalaset” i går…(æ sa kanskje 😉)
Og seinere i dag skal jeg bortover til broren min å spise pinnekjøtt-middag. Noe jeg gleder meg veldig til ❤️

Fortsatt God Jul allemann-alle 😊

 

6 kommentarer
    1. Så koselig julefeiring, Helene! Deilig med perfekte gaver – og tegnefilmer! Og der er vi like – for Askepott og nøttene blåser jeg i, haha….! Kos deg videre – god klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg