KALDERE ENN JEG TRODDE

Akkurat nå har jeg laga meg ei brødskive med brunost og MASSE meierismør, og skal sette meg ned og glo litt på en serie.

Jeg elsker smaken av meierismør nemlig, men jeg spiser vanligvis ikke smør verken på brødskiva eller knekkebrød. Unntatt til spesielle anledninger. Nå er det jo ikke en spesiell anledning i dag, da… men siden jeg hadde en liten dært igjen av det elskede smøret mitt etter kakebakinga OG intet mindre enn litt julebrunost, ble det plutselig reine festen inne her, hehe.

Men så over til det som er poenget mitt med overskrifta. Det viser seg at det må være bra mye kaldere inne her i heimen min enn det jeg har trudd. For det før nevnte smøret mitt som har stått ute i varmen her sia i går kveld, var så hardt at jeg hadde problemer med å få det smurt utover skiva. Ja, meierismør er hardt.. men normalt sett når det står ute i varmen på f.eks en kjøkkenbenk, blir det vanvittig mykt etter ei stund. Så ja, sjøl om jeg har ei vifte stående å surre her, og jeg personlig syns det er sabla varmt, er det definitivt kaldere enn jeg tror.. Du godeste!!😳😉

Ha en nydeligvakker kveld videre alle sammen ❤️

11 kommentarer
    1. Vet noen som skjærer meierismør med ostehøvel og legger på skiven når det er hardt. Da blir det mye godt smør 🙂 Koselig bilde 🙂 En fin kveld til deg også 🙂

    2. Så koselig og julepynta du har fått det i heimen hos deg.🤗🎅🏻🎄
      Meierismør er jo steinhardt, men normalt blir det jo nesten rennende på kjøkkenbenken.😅
      Håper du ikke fryser, men holder varmen hos deg.🤗

      1. Takk for det 🥰 Ja det er jo nettopp det at jeg veit jo det blir sabla mykt.. så dermed er det nok ikke SÅ varmt her, hehe.
        Og neida, fryser i alle fall ikke nå når jeg står på landstrøm 😊

    3. Meierismør er vel litt hardt om det er varmt også, og jeg vet modern skar det med kniv eller brukte ostehøvelen 😉 Jeg bruker ikke så mye smør, kun om jeg skal ha pålegg som er løst på brødskiva… Sånn ar der ikke skli av, hihi 😉 Ha en fortsatt din kveld, klem 🤗

      1. Om meierismør blir stående ute i et varmt rom kan det faktisk bli temmelig flytende 😊 Men kjekt tips med ostehøvel når det har stått kjølig og enda er hardt.
        Takk det samme du 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg