JULEKOZ & SMÅMEKK

De siste dagene siden det forrige innlegget, har jeg blant annet hjelpt søstersen å pynte litt til jul. Sykt tidlig?? Neeeida..ingen ting er lenger slik det var, og i disse pandemi-tider, tenker jeg at det er bare koselig å ha litt ekstra varme og hygge rundt seg 😊

Så vi har sjaina & “orga”, spist (kjøpte) pepperkaker og hørt på julemusikk, og skikkelig moillkosa oss..og her er et lite glimt av hvor koselig hun har fått det til nå..både inne og ute ❤️

Og ellers, da? ..joda, i dag måtte jeg jaggu brette opp erman og leke bilmekaniker igjen. Da jeg skulle kjøre ut heimana, var det ekstremt lite futt i både vindusviskere og lys..og det første som slo meg, var at det skyldtes dårlig lading pga irr på batteripoler & kabelsko..og etter en kjapp samtale til brorsan i nord, fikk jeg bekrefta at det var veeeeldig sannsynlig.. (Okeeey, blei ikkje SÅ kjapp samtale, da æ holdt på å skravle håll i hauet på stakkar’n, for å få og gi oppdateringer fra livan vårres de siste månedan)

Men i alle fall, med problemet lokalisert, var det bare å gjyve laus på elendigheta, og få skrapa og pussa vekk så mye som mulig.

Og gjett om det trengtes..her har jeg alt skrapa bort en hel masse på den ene +polen og tilhørende “sko”.. (storegutten min har 2 batteri, nemlig 😉)

Det gikk både kjapt og smertefritt…helt til jeg skulle teite til på siste  ÷ sida..så knakk pinadø heile skitten…

Tru mæ..æ brukte nok hvert et bannskapsord æ nån sinne har lært..og fant antagelig opp nån flere i tillegg.. Men det var jo ikke annet å gjøre enn å få start på doningen og putre seg ut og få skaffa ny..

Helene flink, ja?? 😁

Så nå er det bare tut & kjør igjen..wuhuu 😁

 

 

8 kommentarer
    1. Du er jaggu meg flink altså. Får til mye du – flinka..Kanskje du kunne få deg jobb på et bilverksted rundt oppe ved deg et sted! Koselig pynting. Nå kan dere nyte advent (snart) og kose dere! Klemz….

    2. Du er en skikkelig tusenkunstner! Imponert…. 🙂 Og så koselig julepynta! Det trengs spesielt i år – tror jaggumeg jeg vil begynne snart også! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg