JAKTEN PÅ NØTTEKNEKKER’N

…nope…ikke en av de derre fancy pyntefigurene som er blitt så populær nå (sjøl om jeg har et par av de til å henge på juletreet)..

Nei jeg mener en sånn der god, gammeldags nøtteknekker for å knekke julenøttene med.

(bildet er lånt fra nettet)

Jeg har faktisk en lignende fra før – meeen…siden jeg har flytta så ekstremt mye, og det var ei haste-innflytting i desember i fjor – oppdaga jeg at “knekker’n” min er ikke blant tingene mine her.. Den ligger nok i huset etter mamsen – og javisst kan jeg være gær’n med kjøringa – men jeg har IKKE råd til å kjøre over 40 mil for KANSKJE å finne den i rotet mitt der borte…

Så da var det å begynne å snoke opp en annen.. Noe som søren ta skulle vise seg å bli et problem. For – ingen av de jeg har spurt, har en å låne bort. Det vil si, de har ingen over hodet, da de ikke knekker nøtter lenger..

Ok…da kjøper vi en ny, tenkte jeg…for SÅ dyr kan de da ikke være.. Jau dærsken!!! Det var ikke én nøtteknekker å oppdrive på noen av butikkene her i byen…det vil si, de hadde en på en av disse kjøkkenutstyr-butikkene…til 450 kroner 😱 HAH!! Som jeg på en pen måte fortalte tøtta der, så må galskapen virkelig ha fått rotfeste i hauet mitt, før jeg svir av så mye for å knekke 3 nøtter til Askepott (eller no sånt)..så jeg ga opp, og dro hjem igjen like tomhendt som da jeg dro ut.

Men surke æ av den grunn?? Nånei du…æ veit å ordne mæ..så nu blir det nøtte-koz til jul likevel, hehe 😉

 

4 kommentarer
    1. Du fant løsningen du 😀 Har sånn gammeldags nøtteknekker tror jeg, og en som man legger nøtta nedi, og skrur på til den sprekker 😄

    2. Hihi, den der er heeelt topp! Supert! Nøtteknekker er viktig, men jeg er jammen ikke sikker på om jeg har noen nå???? Jeg går på jakt! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg