JAKTEN PÅ JULETREET

Veit ikke om det er bare meg – men jeg er så lite fornøyd med den nye bloggomlegginga, som det bare er mulig å bli. Kanskje gjør jeg noe feil – men det irriterer meg grenseløst at jeg ikke finner ut av hvordan jeg skal se alle bloggene jeg følger….hvis det da er mulig..og hvis ikke – vel…irriterende er det, for jeg syns IKKE det er ok å måtte sitte å leite opp manuelt alle som jeg vil lese..

Men nok surk & bæs, he,he =)
De siste dagene har jeg bare surra i min egen verden, og konsentrert meg om kun meg selv.
Fått masse luft og ellers bare tatt timene og dagene som de kom.

I mårra får jeg besøk av guttungen som skal være et par-tre dager sammen med meg, og da skal vi bl.a bake pepperkaker (tradisjon) og pynte juletre. Og for å få gjort det siste der, må det liksom være et tre å pynte…og siden det ikke er aktuelt for meg å ha kunstig tre pr.i dag..og økonomien tilsier at jeg ikke kan kjøpe et tre – måtte det skaffes til veie på “gamlemåten”..

Så i går brukte jeg dagen til å traske meg til skogs på juletreleiting – og hadde en super dag for meg selv =)

Det har vært noen fantastiske dager i nord, i det siste – og i går var inga unntak..og det var en fantastisk utsikt når jeg kom litt oppi bakkene.

Det er ikke akkurat fullt opp av grantrær rett oppi bakkene her – og i alle fall ikke små, søte man kan ha inne..derfor traska jeg i sikk-sakk oppover bakkene – men den første halvtimen var alt jeg fant, beviser på at jeg ikke er alene om å være i skogen 😉

 

Som sagt – det florerer ikke av små grantrær i umiddelbar nærhet, akkurat..men etter å ha traska og tråkka tilstrekkelig nok, fant jeg endelig ei lita klynge av trær under 4 meter – og deeeeer var jaggu årets juletre også, hehe =) Så jeg var ikke sein om å sage det ned, for kort som dagene er her nord, nå – var det best å benytte det lille dagslyset mens det enda var der =)

Og min egen, lille tradisjon når jeg har gått berserk i skauen, er å kose meg med fenalår stekt på bål og gløgg. I tillegg er det obligatorisk med litt ekstra julesnacks også 😉

Fenalåret blir skikkelig salt når det er stekt, og passer derfor perfekt sammen med den søte gløggen.

Deretter var det å få dratt treet ned fra skauen, da. Heldigvis trengte jeg jo ikke å sikk-sakke like mye for å komme meg ned, så turen hjem gikk radig unna..og treet står nå klart til dyst til guttungen kommer og vi kan pynte det =)

Ha ei flott, ny uke nå da – og hvem vet – kanskje jeg får ånden over meg og blogger litt mens guttungen er her 😉

 

#juletre #grantre #skogstur #bålkos #fenalår #gløgg #adventskos #tradisjon

 

 

9 kommentarer
    1. Nå så jeg innlegget ditt på forsiden av blogg .no og da er det jo greit..men ellers er det litt mer pes å følge andre nå enn før ja, når noen legger igjen kommentar er di jo også lettere å spore opp.. :)) Frisk luft og rolige dager er det beste det.. Nydelig det øverste bilde og mye koselig skogskos 🙂 Di siste åra har vi hatt kunstig tre..ikke så “sjarmerende”som ekte ..men lettvint 🙂 Kos deg med sønnen og førjulstida <3

      1. Joda..som du sier, er det jo greit å finne frem til folk når de legger igjen kommentarer – meeen..så er det ikke hver dag jeg legger ut et innlegg, da..og så må jeg innom de få jeg har lagt ut før for å finne folk..og så ender det med at latmakken tar meg, og så blir det ikke noe av noe, hehe =P Ja frisk luft og rolige dager er fantastisk deilig – og jeg er heldig som kan ha det sånn =) Ikke noe i veien med kunstig tre..finnes så mye vakkert av det slaget nå, så hvem vet – kanskje jeg faktisk blir å havne med et sånt etter hvert, jeg også 😉 Takk for det <3 Ha en fortsatt nydelig dag og kveld <3

    2. Ser ut som et flott tre…liker litt sånn jeg også..slanke trær…blir gøy å pynte det 🙂 masse godt på bålet…ser ut som en herlig dag….klemz…

      1. Ja jeg gleder meg masse-masse til å pynte det =) Og dagen i går, var absolutt herlig..er heldig som kan være så mye ute =) Ha en fortsatt flott dag og kveld =D Klemz

    3. tror vi er veldig mange som ikke liker denne nye bloggplatformen,har vært innom flere ukjente bloggere,unge jenter og gutter og alle er misfornøgde,så vi får håpe blogg.no tar det til seg og gjør noen justeringer så vi igjen får det litt lettere om vi vil følge faste blogger :=) det var vakre bilder hos deg,særlig den rosa timen,juletradisjonen din likte jeg også,godt å kose seg og ikke bare stresse til jul :=) selv blir det kunstig juletre på meg,det har vi hatt i mange år nå,og jeg er glad jeg har gjort det meste som skal gjørast før jul,for denne jule ble ikke som jeg hadde håpet,min far er i ferd med å forlate oss så dagene blir vonde å komme gjennom,men jul blir det nok uansett og etter det en ny vår

      1. Uff ja..synd at det er blitt så mye jårr med den nye..og klarer liksom ikke kvitte meg med tanken om “hvorfor forandre noe som fungerte så bra?”.. Meeeen..man må jo bare godta at sånn er det – og håpe at de kan justere ting litt =) Takk så mye for det =) Og kunstig juletre er jo helt ok..blir nok å ende opp med et etter hvert, jeg også..men altså ikke i år 😉 Så trist å høre om faren din..men som du sier, selv om det er både trist og vondt, så både kommer og går jula..og (heldigvis) er en ny vår ikke så aaalt for langt unna. Håper du får en fin kveld =) Klemz <3

    4. Det var et perfekt juletre! 🙂
      Flotte bilder, og flott lys.
      Jeg er jo fortsatt på gammelbloggen, og skal jeg finne dere andre må jeg inn på bloglovin.
      Litt mer tungvint nå ja.

      1. Ja jeg syns det var helt flotters jeg, da 😉 Takker så mye for det..er så glad i det magiske lyset vi har i nord nå i mørketida =) Uff ja..kunne som sagt unnvært hele ny-opplegget..men-men.. Ha en riktig fin kveld, nå da. Klemz <3

    5. om du går inn på plogglovin så finner du alle fra gamlebloggen mye lettere ,jeg får dere alle og alle innleggene deres der inne på ei fin rekke oppom bloggen jeg leser :=)da slipper jeg å lete på blogg.no sin forside

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg