HOLDØYA

Som jeg nevnte i et innlegg i går, var jeg atter en gang på tur ned over Lofoten. Denne gangen var jeg ikke særlig langt, for jeg passerte faktisk ikke Svolvær. Jeg er kanskje litt snodig når det kommer til akkurat det(også), for sjøl om man teoretisk sett befinner seg i Lofoten fra man passerer nedkjøringa til Digermulen – er det for meg kun ei “forkultivering” man opplever på den biten frem til man da har passert Svolvær..
Men hey – jeg har akkurat samme, rare idéen når det gjelder å kjøre nordover.. jeg føler ikke at jeg er i Finnmark før jeg har passert Alta og deretter Sennalandet, hehe..

Men uansett hva jeg måtte meine, så var jeg da i Lofoten en liten tur her om dagen..

..og et av stedene jeg stoppa og tok meg goooood tid, var på stranda ved Holdøya..yepp..der nede til venstre.

Det er utrulig vakkert der, og på denne tida av året får man ha de fleste stedene i fred og ro for andre folk. Så gjett om jeg kosa meg med å tusle rundt og bare ta inn over meg den vakre naturen som omga meg.

Flere som ser det røde på den tangbiten uti vannet? Og hva ER det for noe? Har de blomster/bær??

Herlig å trø på “uberørt” mark..

Og en ting som slo meg mens jeg tusla der på den uberørte marka i helt egne tanker, var at sjøl om jeg føler meg ekstremt ensom fordi jeg til nå enda ikke har funnet et eneste menneske som er på mitt “nivå” når det kommer til det stadige behovet for å være i bevegelse, og måten jeg UNDERprioriterer materielle goder på – så er jeg likevel en del av noe vanvittig stort.. Før meg har tusenvis på tusenvis av mennesker gått nettopp her.. sett den samme naturen i forskjellige stadier og årstider.. har vandra rundt der og tenkt sine egne tanker på godt og vondt.. For sjøl om tida har vaska vekk alle fysiske spor etter de, så henger energiene igjen.. og det gjorde at jeg følte meg plutselig ikke fullt så ensom. Og jeg tenker at når alle de sporene jeg satte etter meg akkurat da er viska vekk – så henger de positive vibrasjonene fra det jeg opplevde igjen.. til å kunne tas i bruk av andre som kommer dit for å få påfyll av gode energier.

Yeppz..frisk luft i lungene og en stille verden kan gjøre underverker for ei sliten sjel.

Ha en nydeligvakker søndag, alle dåkker flotte folkan der ute ❤️

17 kommentarer

Siste innlegg