HAULUFTING & KRANGLEVOR´N KRINGLE

Kan ikke påstå at dagen i går ble den mest aktive, akkurat..men det er faktisk utrulig deilig å sløve – UTEN å ha dårlig samvittighet for det..for yeppz, det skjer det også nemlig..
Normalt sett er jeg ganske flink til å leve i nuet, som det så fint heter..men av og til har det svartens hauet en tendens til å kverne på tanker som resten av meg ikke er enig i at det er nødvendig å bruke så mye tid på..og da er det veldig lett å få dårlig samvittighet..
Ikke sånn derre dårlig samvittighet fordi jeg har for mye klær i skittentøyskurven eller et par aggressive hybelkaniner i et hjørne..de kan faktisk få lov å seile sin egen sjø, uten at det bryr mæ en millimeter.
Nei jeg får sånn derre dårlig samvittighet fordi jeg har ting & tang jeg ønsker – og ikke minst BURDE gjøre for meg selv – og så utsetter..og utsetter..og utsetter jeg det..og med det, kommer også frustrasjonen over min egen udugelighet til å stå opp for meg sjøl. Men så er da saken den, at det meste av det som blir neglisjert eller satt i bakerste rekke, blir det av grunner som er 90% utenfor min kontroll..og da sier det seg selv, at med ei innvirkning på min egen “lykke” med kun 10% – så tar ting sabla lang tid. Og så skjer det da, at det jækla hauet begynner å jårre med hvordan jeg burde gjøre – og ikke gjøre ting..ja..og så er jeg igang igjen med den derre dårlige samvittigheta og frustrasjonen.

Så i går, mens det enda var lyst ute, ble det prioritert å rett og slett lufte det der surrehuet litt…og tenkte egentlig ikke over så mye bildetaging – derfor ble det kun dette..

Og utpå ettermiddagen, fant jeg ut at jeg ville virkelig ha noe annet enn rosiner å tygge på til kaffen – så jeg leita meg frem ei enkel kringle-oppskrift på nettet som jeg testa ut (med rosiner, hehe) ..joda..kringla ble veldig god den – men deigen skulle være så løs at den skulle settes på brett med skje..men den forbain… klissete deigen var så innpåsliten på både skjea & slikkepotten, at jeg måtte krangle den ut av bollen og ned på brettet..

Siden dette var et testprosjekt, satte jeg bare halv deig – og brukte bunnen til ei lita springform på 18-19 cm som mal..

Men den kranglevorne kringla ble sabla god den – og garantert nydelig med melisglasur for de som liker det 😉

 

4 kommentarer
    1. Greit å få lufta hue når en tenker for mye! Sånn er jeg også – og jeg fyker jo rundt ute i lufta…. eneste som hjelper! Den kringla ser sååå god ut – bakepulverkringle eller??? Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg