GREIE ORD Å TA MED SEG..ELLER??

God kveld, godtfolk..ikke mye futt på denna tøtta nå i kveldinga.. noe som faktisk er helt greit. Tenker jeg har hatt nok action tidligere i dag, hehe..
Ble sittende å bla litt i ei mappe med gamle dikt – og tenkte å dele et par stykker..som hver på sin måte, omhandler litt av samme tema..
Ikke mine mest imponerende, poetiske utskeielser akkurat – men kanskje greie ord å ta med seg likevel..

~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~

1.

Ett skritt om gangen

skal føre meg dit jeg vil.

Ett skritt i riktig retning,

jeg vet jeg kan få det til.

Ett skritt for å nå mitt mål,

jeg kjenner mine drømmer og savn.

Ett skritt om gangen,

skal få min fremtid i havn.

Helene Harrysdatter 

Foto: Genevieve Dallaire on Unsplash

~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~

2.

Svever i et tomrom

– i et ingenmannsland.

Så mange veier fører herfra

– hvordan velge rett?

Er redd..

Frykten holder meg fast

med sin iskalde klo 

Den vil liksom ikke helt

slippe tak.

Her er ensomt, men trygt..

Skal jeg bli

– eller satse for fullt

Og bevege meg viderer

mot ukjente mål?

Helene Harrysdatter 

Da er det snart kveld og mørkt her.. har hatt en så himla fantastisk dag i dag – så jeg blir garantert å sovne som en stein, med et smil om munnen.

Og gikk du glipp av noen av innleggene mine i dag?
Vel – da kan du klikke deg inn her:
Den store planen
100% lykke
Yezz..da var jeg i gang igjen

14 kommentarer

Siste innlegg