YEZZ.. DA VAR JEG I GANG IGJEN..

Jadda, da var jeg i gang igjen..back in business..med treninga!! Wohoooo!!!!
Jeg er jo stor fan av å trene vektløfting – eller såkalt powerlifting, der det er hovedfokus på knebøy/squat..markløft/deadlift..og benkpress/bench. Men etter at jeg i begynnelsen av oktober rasa sidelengs i skauen, som en dritfull sjøulk på land, ble ankelen på høyrefoten totalt herpa. Jeg var jo brennsikker på at jeg hadde knekt den – men da det værste sjokket hadde gitt seg, fikk til å trø på den – og fullførte den halve kilometeren jeg hadde igjen før jeg var ved turmålet..deretter vél 3 kilometer tilbake til bilen – og så ei lita times kjøring før jeg var hjemme. Og hadde jeg nå enda gitt meg der..men neida..satt med is på ankelen ei stund, og hvilte den høyt dagen etterpå – men sååå skjønner du – dagen etter der igjen, hadde jeg lovd å lose noen tøtter på en vennetur til Elgen..som er sånn godt og vél 530 høydemeter..
For å si det sånn – til svartens med meg at jeg måtte gi opp treninga i 3,5 måneder, før jeg nå endelig har fått ankelen til å spille på lag igjen, hehe.

På grunn av skaden – og i tillegg en rævva økonomi, valgte jeg å si opp medlemskapet – men etter som tida har gått, har jeg diskutert temmelig høylytt med meg sjøl og hvor vidt jeg har råd til nytt medlemskap – og JEG vant, haha.. jeg TAR meg råd – så får jeg heller være enda flinkere til å kutte ut ting jeg egentlig ikke trenger..

I alle fall, i dag – før den turen som var med på å gjøre meg 100% lykkelig, var jeg da på trening for andre gang etter at jeg meldte meg inn igjen i slutten av forrige uke.

Skal innrømme at det var litt tøft å starte på’n igjen.. men dærsken dørske kor godt..

Det ble en god time med prøving og feiling – for å teste ut nøyaktig hvor mye i bakleksa jeg har rukket å komme på disse måneden. Blir å vente noen runder til før jeg prøver å teste ut hvor mye vekter jeg tåler nå, i forhold til før skaden..men foten – eller rettere sagt ankelen virker helt ok nå, så da er det bare å gradvis prøve å komme meg tilbake til der jeg var.

Er vel egentlig ikke så mye mer å si om selve treninga akkurat nå, da.. men noe sier meg at ikke absolutt alle veit hva disse øvelsene jeg prata om, faktisk er – derfor legger jeg ved en liten videosnutt fra YouTube som de som vil, kan titte på..

10 kommentarer

Siste innlegg