GODT Å FÅ DET GJORT

Yepp..som jeg skreiv om i går, så skulle flyttelasset med tingene mine kjøres til lagring i huset hjemme på Andørja. Og det var en god, men rar opplevelse å få det gjort.
Folkene som kom for å hjelpe meg var – fra venstre – brorsan, go´venninna & gubben hennes (som hadde lånt en varebil fra jobben for å kjøre lasset) samt sønnen til broren min.

Som jeg har nevnt før, er det ikke mange tingene jeg eier – og det tok oss under en time å bære alt ned fra 3 etg og få det stabla inn i varebilen..mens det derimot tok ca 3,5 time å kjøre bort til huset. Vi KUNNE valgt å ta ferga for å redusere tida litt, men da 4/5 av oss HATER å ta ferge, kjørte vi de ca 22 milene rundt, hehe 😉

Nå er det jo litt ting igjen her, for alt av elektriske ting som tv, vaffeljern, kaffetrakter mm skal på lagring her i byen. Det er nemlig ikke strøm i huset på øya, og jeg vil helst ikke sette de tingene der borte hvor de blir utsatt for store temperaturendringer. Og så er det jo litt småpjusk som skal være med i mitt mini-hjem etter hvert.. men ellers måtte jeg si til venninna mi i går, at det er litt snodig å tenke på at 90% av alt jeg eier får plass i en liten varebil..

Venninna og gubben kjørte først med flyttelasset, og jeg satt på med brorsan og sønnen. Passa på å få knipsa et bilde av Årbostadtinden når vi kjørte over Mjøsundbrua.. Og helt borti der, bak odden som stikker ut er huset etter mamsen. Men siden det ikke går vei på den strekninga fra brua, må man faktisk kjøre rundt hele øya for å komme dit

Men siden det ikke går vei på den strekninga fra brua, må man faktisk kjøre rundt hele øya for å komme dit..

Etter at tingene var godt plassert i huset, ble det tid til stor gjensynsglede og trivelig kaffekos hos mora til go’venninna og mannen hennes som bor i ei av bygdene på øya.

Så var det returen…nesten fremme ved Mjøsundbrua igjen.

Og etter drivstofftanking på Sjøvegan, ble det ekstra pausestopp for røykeran 😉

Resten av turen skal jeg innrømme at jeg var temmelig skutt, etter å ha vært våken sia 3.34 den mårran. Men jeg knipsa nå et par bilder gjennom bakruta av den vakre Spanselva..

..og ei trøtt og disig ettermiddagssol.

Det ble et nytt pausestopp i Bjerkvik, for folket var middagssulten, og snille brorsan spanderte burger på meg. Energien min for fotografering var dessverre slutt da, men burger’n – en bjerkviking – var steike god, den 🤩

Resten av turen gikk i rimelig kjapt tempo, og jeg kunne lande på madrassen hjemme i leiligheta igjen, nesten 12 tima etter at flyttesjauet starta.

 

 

10 kommentarer
    1. Flott gjeng du hadde med deg i hvertfall. Og laaang vei å kjøre rundt, utrolig at dere ikke tok ferje!
      Hvor skal du bo nå da til bilen blir ferdig? Det å flytte er det verste folk vet har jeg lest. Det er verre enn å bli skilt og verre enn å miste jobben…<3
      Heier på deg, dette blir bra til slutt! Klemz….

      1. Ja de er herlige, heile gjengen 😊 Og ja, det er langt – men som sagt så er de fleste av oss såååå lei ferger at vi foretrekker å kjøre rundt.. og vi er like glade i å kjøre bil alle sammen, hehe 😉😉
        Jeg skal faktisk bo i leiligheta mesteparten av tida frem til den 1.juni. Har madrass jeg sover på på gulvet, en stol og et lite bord..samt kaffetrakter og laptop.. trenger ikke mer 😊 Og etter det blir jeg nok litt hos brorsan og litt hos venninna mi..og kanskje noen dager hos guttungen. Spørs hvor lang tid vi bruker på å få den ferdig.
        Mulig du har rett der, at folk ikke fordrar å flytte – men det gjelder heldigvis ikke meg – som flytter til stadighet ❤
        Takk-takk ❤ Klemz

      1. Ja jeg er veldig heldig som har de folkene i livet mitt.
        Koselig at du syns det, da.. og ja – det skal bli utrulig rart å starte den epoken i livet mitt. Men akkurat nå gleder jeg meg kjempemasse 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg