FROSSENPINNE PÅ SIGHTSEEING

Etter en lengre periode med kanonbra vær, og skyhøye tall på gradestokken – fikk vi i dag en runde med regn og gråvær..og sett fra mitt ståsted – istemperatur (12 grader..som jeg hjemme i nord-Norge ville ha kalt for god sommertemperatur, hehe) 😂Men selv om stakkars meg holdt på å fryse kattunger på meg, fant jeg, søstersen og barnebarnet hennes veien til den gamle festninga på Kongsvinger.

Jeg har vært der tidligere, men denne gangen fant jeg ut at jeg faktisk skulle lage et lite innlegg om turen. Selve festninga veit jeg ikke så mye om..men leste meg til at den ble anlagt i årene fra 1673 til 1784, og at den aldri har blitt beleiret eller erobret..

Og med det sagt – her er bilder fra dagens “sightseeing” 😉🤗

På tur opp og inn..

Ganske kult med de gamle steinrommene..

Søstersen og barnebarnet på inspeksjon ❤️

Måtte jo deige mæ til litt, æ oxo 😉

Spennende for en liten tass, det der 😉

Og på tur ut igjen..

Ble jo ikke allverden av bilder, da..men tenker at litt er nå bedre enn ingenting.. 😉🤗

13 kommentarer
    1. Jeg har også vært der en gang. Og en annen blogger, minmatgaleverden.no var også der i dag, en svipp-tur 😀 Sikkert spennende for den lille der 🙂

      1. Ja minien skikkelig storkosa seg👍 Oh..det var jo litt moro, da..er ikke kommet meg skikkelig i siget igjen med å lese/kommentere på blogger, men nå må stikke innom henne en tur for å “spionere” litt, hehe 😂

    2. Nordlending du også? Sheike labb 😀 Har aldri vært der før men det så skikkelig fint ut. Vi dro ut i dag med sommertøy på og holdt på å fryse ihjæl hahaha I morgen blir det varmere, rundt 20 tror jeg og det er perfekt for enhver nordlending Ha en fin kveld <3

      1. Yeppz..ækte nordlænning, bosatt i Harstad – men for øyeblikket “stasjonert” på østlandet. Og ja, det er flott der..anbefales👍 Hehe..enig..20 grader er perfekt😉 Takk for det, og en fin kveld til deg også❤️

    3. Utrolig spennende sted da. Liker slike steder jeg. Har ikke vært der. Men er jo ikke såååå himla langt unna meg. Koselig å se deg her inne igjen. Kos deg med søster og barnebarn til søster….Klemmer.

    4. Se der ja 🙂 Har vært i Kongsvinger for et halvt hundre år sida , men va aldri på festninga 🙂 Den har sikkert hatt sin misjon i naboskapet med svenskene 😀 Takk for omvisninga.. PS var 9 grader i natt her i nord hos meg… men tok seg godt opp utover dagen 🙂

      1. Hehe..joda..vil nok tro den har hatt sin misjon😊 Vél verdt et besøk om du noen gang forviller deg til Kongsvinger igjen. Huff..9 grader..brrr..nesten så jeg gruer for å dra heimover igjen 😂

    5. Takk. Nå fikk jeg en rundtur på festningen likevel. 🙂 Og ikke bare utenfor i forbifarten med Gubben som kjørte full fart ned igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg