FEILSLÅTTE PLANER OG OVERSPISING

God mårra og god tirsdag folkens. Jeg tenker at det er på tide med et litt lengre innlegg nå, og ikke bare sånne “hei & hopp og se hva jeg har spist” liksom.

I går var det meininga at jeg skulle sette meg ned og fokusere på fremtida. Veie ting for og imot, og prøve å komme frem til hva som er det mest fornuftige å foreta seg videre. Haha..jauda!! Det gikk jo rett til svartens – igjen – og jeg endte opp med å sove meg gjennom nesten hele dagen – igjen. Jeg sliter ekstremt mye her denna gangen, selv om jeg i utgangspunktet hadde bestemt meg for å gjøre mitt ytterste for å “stå han av”. Vanligvis tar det ei stund før tankene begynner å male verden i først grått, deretter svart. Men denna gangen har jeg vært helt ute og kjøre mentalt fra første sekund, og å klare å holde fokus er sykt tungt. Da er det bedre (sarkasme) å stappe i seg mat så man blir sløv og kan sove bort problemene… for det fungerer jo virkelig!! Not!!

En ting er nå at jeg velger søvnen fremfor å prøve og takle det som snart MÅ takles. Men at jeg atter en gang tyr til overspising for å bokstavelig talt dope meg vekk fra følelsene er en skikkelig nedtur. Det er jo faktisk bevist at visse typer mat kan gi en skikkelig lykkefølelse (endorfiner for de som kjenner det ordet) og også gi en sløv, ruslignende effekt. Alle som har kjent på hva “matrus” gjør med en – uavhengig om man sliter med vekta eller ikke, kjenner seg garantert igjen – og jeg vil nesten vedde resten av sjela mi på at har man en gang slitt med å bruke mat som trøst eller flukt – som dop, vil man stå i faresonen for å få tilbakefall hele livet uansett hvor galt man skjønner at oppførselen er. Veit ikke med dere, men i ærlighetas navn skjer det veldig ofte når jeg skjønner hva jeg gjør, at tårene triller og jeg hater meg sjøl – mens jeg spiser.

Så ja – gårdagen for mitt vedkommende var stort sett fylt av feilslåtte planer og overspising. Det eneste skikkelige positive er at midt i all etinga og sovinga så jeg lyset såpass lenge at jeg har innsett at jeg har kun to valg, noe som burde lette tingene betraktelig.. Hva de går ut på blir jeg å komme tilbake til i et eget innlegg, men om jeg orker å ta fatt på det i dag får tida vise.

Ha en riktig flottersfin tirsdag ❤️ nå skal jeg bryte innpå litt mer mårrakaffe og se om det er noe mat igjen i kåken etter gårsdagens razzia i skuffer og skap.

Det siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER

16 kommentarer

Siste innlegg