FA-LA-LA-LA-LAFFEL & PEPPERMYNTE-TE

Joda… jeg har til tider ekstremt rare matvaner (har æ hørt) sjøl om jeg syns ting som lettsaltet potetgull m/hvitost og mariekjeks m/kald lungemos er nydelig godt. Men med det sagt, så har jeg IKKE drukket peppermynte-te sammen med falafel. Derimot så hadde jeg stekt bacon og ketchup & sennep til nystekte “laffels” i dag.

Jeg var nemlig så skjitheldig at eine tantepia her nede i sør ga meg en pakke falafelmix i gave da vi hadde vært på harrytur til Sverige tidligere i uka.

Jeg lærte meg å like det da jeg levde som vegetarianer for en del år tilbake, og hun veit at jeg syns det er veldig godt den dag i dag. Har smakt en del forskjellige varianter av produktet, både kjøpt ferdiglaget og laga sjøl, og må si at sjøl om jeg laga maten på primus med ei ekstremt vanskeligstilt steikepanne som burde vært bytta ut for lenge sia, var disse utrulig gode. Ikke tørre i det hele tatt. Bare heiv en pose av blandinga i en bolle, rørte i en desiliter vann og lot det svelle i 20 minutter før jeg stekte de i masse smør.

Det var en nydelig god middag..og nå lurer du kanskje på hvor i svarte den peppermynte-teen kommer inn i bildet? Jo altså.. jeg hadde én kanelsnurr igjen som jeg skulle ha nå til ettermiddagskaffen.. det er bare det at (de som kjenner meg godt bør kanskje være sikre på at de sitter ned nå) jeg *TROMMEVIRVEL* bytta ut kaffen med te, hehe.

Og bare til opplysning til sjokkerte lesere som trur at jeg har kaffe i stedet for blod i årene, jeg bruker faktisk å drikke litt te av og til – spesielt på kvelden.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg