ET LITE SAMMENSURIUM

Jøsses & god mårra, folkens.. gjett om jeg er tverr i trynet i dag, hehe.. men har nå rukket å få i meg den første dosen med koffein, og faktisk fått knipsa et par bilder av en eller annen fyr som kosa seg med å mate måsene på utsida her litt tidligere..

Selvfølgelig ble det litt av et spetakkel på de – men jeg liker måser, jeg.. så det plaga ikke meg..

Gårsdagen var fin – men lang.. Jeg var jo (som vanlig om dagene) hos brorsan og jobba med camper´n , men rakk meg en liten luftetur i Nupenfjæra først.

Utsikt mot frokostfjellet mitt, “Elgen” på 534 moh.. og nederst til venstre ligger Indre Elgsnes..ei lita, fraflytta bygd som man kun kommer til med båt eller over fjellet gjennom et dalsøkk til høyre der.
Yours Truly har vært der via fjellveien, og det var en flott tur om enn litt bratt oppover når man er på returen.

Forsøk på å zoome inn til nærbilde av den fraflytta bygda.. Vei faktisk ikke nøyaktig NÅR siste huset ble tomt. Google forteller meg alt fra slutten av 1950-tallet til nærmere midten av 1960-tallet..

Det var tidlig da jeg kjørte ut på lufteturen, så allerede klokka 10 på mårran var jeg på plass hos brorsan. Vi fikk gjort bra mye i går også – så nå begynner det virkelig å ligne på et hjem. Jeg konsentrerte meg hovedsakelig om å få poppa på plass ytterveggene. Det må borres ett og ett hull gjennom både plate og stålstang, for deretter å få på plass en popnagle før jeg kan ta neste hull. Om du aldri har boret noe, kan jeg love deg at det tar jaggu på armmusklene, hehe. Dessverre blir jo borene slitt, og etter hvert er det nesten sikkert som amen i kirka at de knekker..og ut mot ettermiddagen i går knakk selvfølgelig den siste vi hadde. Jeg var IKKE klar til å gi meg riktig enda da – så jeg ringa snille guttungen som var ferdig på jobb akkurat da – og han heiv seg jaggu rundt og dro å kjøpte flere pakker som han kom med, før han hasta tilbake til byen og på trening 🥰

Jeg og brorsan holdt det jaggu gående til rundt klokka 18 i går ettermiddag, men da var han temmelig skutt.. og skal jeg tru på klokka & kroppen min i dag, må jeg ha vært temmelig skutt sjøl også.
Jeg orka nemlig ingen ting annet da jeg kom hjem enn å svare på et svar jeg hadde fått her inne på bloggen, og var i seng før 21 i går kveld. Jeg sovna rimelig kjapt og har sovet som en stein her på madrassen.. Var våken rundt klokka 3 og gjorde unna en “må på do – og dærsken, æ fikk løst på rosiner” runde, og klarte faktisk å sovne igjen etterpå…og våkna litt før 6.30. Trenger vel ikke fortelle at det var sabla godt.. og det er nesten så jeg begynner å vurdere at jeg skal aldri sove i ei skikkelig seng igjen – ever 😉

Yeppz, det var et lite sammensurium av hendelser det siste døgnet. Hva dagen i dag vil bringe, veit jeg ikke. Brorsan ville ha seg en fridag, men jeg truuuuur jeg skal ta meg en tur bortover og jobbe litt i garasjen likevel. Det er enda hundrevis av hull som må bores og nagler som skal poppes fast, og det er både tungt, kjedelig og tidkrevende – men det MÅ gjøres.. så da kan jeg likegodt bruke himmelspretten på å sprette litt rundt med boremaskin og popnagletang.

Ha en flottersfin torsdag alle sammen 😊

12 kommentarer
    1. Haha.. når du starter innlegget med p skrive at du har fått i deg første dose så kvakk jeg til, deretter står en fyr å mater måser.. galskapen lenge leve der oppe!! 😂

      Vi skulle gå opp på den Elgen sist sommer. Men siden vi ikke hadde vært der før så visste vi ikke helt hvor å gå, og vi møtte bare feile folk som hadde null peiling. Så da ble det nu bare en tur i skogen liksom. Flott der ute. Kommer ikke over den måsemateren, hadde han vær her hadde han nok blitt steinet..

    2. God morgen, ja du fikk en god natt med søvn og sikkert energi, viktig å brukte til noe!
      Jobbe på for du har jo et mål i sikte! Klem…

    3. Må ha vært en turist utenfor hos deg… Hvem i himmelens navn ønsker skrikende måker inn i nabolaget… Oooh, boring er tungt og eneregikrevende, ja. Ha en fin himmelsprett! 🙂

      1. Så etter hvert at det var en som sto å venta på en kompis som bor her på bygget..så han brydde seg nok lite om at andre kunne finne det frustrerende..
        Yepp, skikkelig treningsøkt, faktisk 💪😉 Takk det samme 🥰

    4. du er nesten verre en meg ,min søster spurte meg om jeg aldrig ble sliiten hi hi ,joda blir det men som du så er det enkelte ting en bare vil bli ferdige med .Godt å få sove ut ,det ble midnatt før jeg la meg og sov til 8.30 i dag avbrutt av en på do besøk :=) kos deg med jobben ,og hvem hvet kanskje brorsan dukker opp når du setter i gang ,vi tar bobilen og kjører en tur i dag

    5. Nå har jeg lest om både flytting, fraflytting, fødselsdag og at du har en fin gjeng rundt deg. Ble litt fascinert av måse-materen, han var litt måse sjøl…sort og hvit. Gleder meg til neste innlegg av bilen.
      Sitter her å tenker på “alle” liv, folk, muligheter og valg. Og så ønsker jeg deg en veldig god torsdag. <3

    6. Du står på til tusen med ditt spennende prosjekt. Men så flott å lese/høre hvor godt dere jobber sammen. Lykke til videre, blir spennende å se det ferdige resultatet. 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg