ET LITE HJERTESUKK PÅ MÅRRAN

I dag tenker jeg at jeg har lyst til å komme med et lite hjertesukk her på mårran. Vi veit jo alle sammen at mat er blitt sinnsykt dyrt – og dyrere blir det garantert. Men det er jo ikke bare maten som raner kontoene til folk, men absolutt alt fra klær og toalettartikler til renter og drivstoff. Og noe godt til kaffen, som er opphavet til dagens hjertesukk. I går var jeg en tur i Harstad for å hjelpe go’venninna mi med et arbeidsstykke, og på tur hjem var jeg innom en butikk for jeg tenkte å koste på meg noe mest mulig sukkerfritt til ettermiddagskaffen. Jeg har hatt så sabla lyst på is lenge-lenge nå, og tenkte at jeg skulle se om de hadde sukkerfri is i boks så jeg kunne ha i fryser’n. Og joda, de hadde en type der – men seriøst folkens..SJEKK DEN PRISEN!!

Tett på 73 kroner for 1,2 liter sukkerfri is og bare 30 kroner for 2 liter av den med sukker. Fy flate og djiiisezz sier bare jeg. Hvorfor i helsike skal det være sånn at jo mer usunt, jo billigere er det? (det var et retorisk spørsmål) Sukker er gift for kroppen, men seriøst så vil jeg heller fortsette å trø innpå litt gift nå og da enn å bruke en formue på den lette varianten. Fnys!!

Akk ja, det var da dagens “syt & bæs”. Men nå er det en ny dag..og ny dag = nye muligheter heter det jo så pent, så nå er jeg veldig spent på hva denna dagen bringer. Veit i alle fall at jeg skal i bursdagsselskap til fredagsdate-venninna mi i ettermiddag, og det gleder jeg meg til. Blir garantert koselig.

I skrivende stund sitter jeg ute i kozekroken og spiser frokost og nyter mengder med mårrakaffe.

Har sittet her i snart et par timer, og har egentlig ikke noen planer om å gå inn med det første. Ute er det mildt, vind og regn – og æ ELSKE DET!!

Ha en riktig flottersfin dag videre alle sammen ❤️ CU L8R

6 kommentarer
    1. Så bra du koser deg i mildværet. Men den isen??? Er det mulig??? Jeg lager ofte is av frosne bananbiter. For meg blir det som softis!!!!Med litt frukt til ,koser jeg meg stadig med det. Men ikke alle liker jo den smaken. Klemsiklem.:)

      1. Ja jeg trudde faktisk ikke mine egne øyne når jeg så prisen. Frosne bananer går det mye i her i heimen også, både å tygge på som de er, mosa eller med melk på (liker når melka blir iskald, hehe). Men av og til har man jo lyst til å kunne kose seg med litt anna også, og da er det så innmari synd at man må velge usunne produkter på grunn av de sunne blir for dyre.
        Klemmerz tilbake 🥰

    2. det var stor prisforskjell ,en burde stilt spørsmål om hvorfor ,jeg er enig med deg det som er sunnest for oss er dyrest ,så der har regjeringen en stor jobb å gjøre om dei vil ha folk til å endre matvanenen sine til det sunnere

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg