DET HEMMELIGE PROSJEKTET

Jeg har jo nevnt tidligere at når jeg var på rundtur sammen med brorsan på lørdag, så shoppa jeg noe til et prosjekt som jeg måtte lage – og teste ut – før jeg viste det frem her.

Vel.. noen av dere har kanskje gjetta hva jeg skulle lage, men nå er i alle fall prosjektet ferdig…og testa ut ei stund.

Som dere ser oppfor her har jeg to keramikk krukker, samt et fat.  I tillegg kjøpte jeg en gjengestav/stang, mutterer og skiver.. Ringer det ei gjenkjennende bjelle nå?

I alle fall..kjapt forklart kappa jeg en litt lang bit av metallstanga og stakk den inn i og gjennom hullet i den største potta, og skrudde på en mutter med ei skive under.

Deretter gjorde jeg det samme inni potta.

Og så gjentok jeg den prosessen noen ganger..

..før jeg tredde den minste krukka samme vei som den store, inn på stanga og inn i den første krukka – og gjentok samme prosessen med muttere og skiver der. Glemte dessverre å ta bilde av akkurat det 🙈

Så fikk jeg brorsan til å bore et hull i fatet for meg.

Og så tredde jeg fatet inn nederst på stanga, med mutter og skive både over og under, sånn at jeg kommer til for å kunne justere fatet opp og ned på stanga.

Brorsan hjalp også til med å fikse en trefot som underverket kan stå på, og så var det klart for testing..med telys.

Vips..der har jeg meg en flott bordovn som gir både lys og varme.

Kult, ja?

Nå har jeg som sagt testa den noen timer, og nei, det er IKKE nok med bare den for å holde varmen. Men den gir en veldig god ekstra-varme. Greit nok at det var varmegrader ute i går kveld, men jeg holdt faktisk varmen inne ved å bruke denna i tillegg til den parafinlampa jeg har lånt hos brorsan. Så nå er det håp for vinteren, hehe

 

12 kommentarer

Siste innlegg