3 MINUTTER I PARADIS

Akkurat nå har jeg ikke så alt for mye å skrible om. Kjørte jo vekk fra Valdtesflya i mårres, og helt sånn plutselig bestemte jeg meg for å ta Jotunheimvegen i stedet for den vanlige over Flye.. Og angrer ikke, for tenk, jeg fikk hele 3 minutter i paradis.

Saken er nemlig den, at den vinden og det regnet jeg fortvilet forsøker å rømme fra, finner meg. Hadde ørten stopp langs den der Jotunheimveien, men rakk knapt nok å stoppe bilen før jeg ble innhenta.

Så fant jeg detta lille paradiset, da..

Har dere sett så flott? Jeg var ikke sein om å parkere og nyte øyeblikket, og så virkelig for meg både tur og båling og anna kos..

Haha..lettlurte mæ!! Veit ikke om det hadde gått 3 minutter fra jeg hoppa ut av bilen og var ferdig med å knipse de første bildene, før jeg begynte å kjenne det “røska” litt i håret.

Yeppz…det blikkstille vannet var ikke fullt så stille lenger.

Og hadde det nå enda stoppa der. Men neeeida!! Jeg rusla inn i heimen for å skifte til turklær, og da hørte jeg at det kom små kneppelyder av regn på taket. Farsken også!! Sjekka YR, og jada.. Visst f’en var det meldt regn.

Da ga jeg opp og kjørte likegodt videre. Jeg har ikke regnklær, og kun ett par tursko – og inga mulighet til å tørke klærne på en fornuftig måte. MEN!!! Jeg har fått skjemma bort meg sjøl litt på turen likevel..men det kommer i et eget innlegg seinere 😉

Nå har jeg fått gjort unna et par ærend på først Dovre, deretter Dombås, og har faktisk passert Dovrefjell. Hadde tenkt å stå der i alle fall i natt, men det høljeregna så takk, men nei takk! Veit ikke hva det heter her, men den gule, varme sola som frista da jeg stoppa, er forsvunnet til fordel for skyer og gråvær.. Krysser fingre og tær for at det i det minste blir opphold 😊

 

3 kommentarer
    1. jeg hvet ikke annet enn att vil du ha sol og sommer har du pr i dag to valg ,kjøre tilbake til nord eller litt mer mot Lillehammer :=) der mener jeg det er meldt sol ,Gjøvik Hamar ja du hvet den siden av landet vårt hi hi ,regntøy må du skaffe deg om ikke annet stikke innom clas olson og se om du får tak i en regnponcho

    2. Så innmari vakkert i sola! Ler litt, for jeg også blir jo overlykkelig over 3 min sol….! Her i Hemsedal er det sol nå, men det blåser så mye at det er umulig å sitte ute – og det er jo litt begrensa hvor mye jeg klarer å gå da…..! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg