KOSETUR & MØKKADAG ;)

Hey & hopp..da var det jammen gått et par dager til, siden forrige innlegg..tida flyr altså bare avsted, nå om dagene =)

I går hadde jeg fritt fra jobb, og hadde planer om å sove lenge – men deeet gikk ikke som planlagt, og var våken og ganske full av futt allerede klokka 7, hehe..men klarte å “tyne” meg selv til å ligge ei stund til, før jeg sto opp og laga meg frokost.
Siden det har regnet her et par dager nå, skippa jeg å sitte på verandaen – og tok heller mårrakaffen ute på plattingen ved inngangsdøra. Der er det nemlig et fint, lite overbygg som gjør at jeg sitter tørt og godt, så fremst det ikke blåser rett inn =)

Og tenk – mens jeg satt der, var plutselig klokka blitt over 9 – og sørgående hurtigrute kom tøffende forbi =)

Er så deilig å se at det våres skikkelig nå..ikke så alt for lenge siden jeg bala noe veldig med å få måket av akkurat denne platten – og snøen lå langt over rekkverket..

Begynner å bli flotte motiv å finne nå, gitt =D

 

Etter frokost, var planen å ta meg ei god treningsøkt – så jeg raska med meg bagen og tøfla meg opp til kongen..men – han var ikke så veldig lysten på å stoppe ved treningssenteret – så det endte opp med at vi surra oss en god times kjøring ut av byen..og stoppa ved en rasteplass på Herjangsfjellet, mellom Harstad og Narvik.

Var ganske mye tåke på fjellet..og like før jeg stoppa, kom det faktisk en god del sludd..brrr!!

Kongen står og hviler på parkeringa..

..mens ho mor var oppe og surra litt på selve rasteplassen =)

Det er ikke så veldig lenge siden disse benkene – og tavla med info – kom opp..men kjekt er det, at turistene kan lese litt om hva som skjedde her i distriktet.

 

Siden det var ganske kjølig og vått, ble jeg ikke værende så veldig lenge der – og etterpå satte vi bare nesen hjemover igjen..og tenk – nå fikk jeg lurt kongen til å kjøre ned til treningssenteret, så jeg fikk meg ei økt..og etter en times tid der, kjente på kroppen at den egentlig trengte å komme seg hjem til sofa,hehe =)
Som tenkt – så gjort – så jeg flata ut i horisontalen ganske lenge i går ettermiddag og kveld..og det var veeeldig godt =)

Og i dag har det vært ny runde med jobb. Er som sagt ikke så fysisk tungt arbeid på den avdelinga – men av og til må det tas noen skikkelige tak der også..som i dag, da det ene rommet – med beboer – måtte vaskes ned..fordi det var urin og avføring over alt..fra personen, til gulv, bord, stoler, gardiner..you name it!! Ikke den koseligste jobben i verden og ligge på knærne å gnikke på størknet avføring og urin – men må man, så må man..for rengjøringspersonellet vasker ikke på rommene dersom det ligger ting å “flyter” på gulvene.

Så det var en…tja..interessant dag, kan man kanskje kalle det for..i alle fall en “møkkadag” i ordets rette betydning, hehe =P

Og ellers har jeg faktisk vært veldig flink med å få i meg mat i dag…og laga meg stekt vegetar-filet og fullkornsris til middag..

 

..og så tok jeg en protein-yoghurt til dessert 😉 <3

Så det var ei lita oppdatering fra meg, da..har fritt i mårra..og så er det jobb igjen søndag..samt i alle fall mandag, tirsdag, torsdag og fredag i neste uke..
I LOVE IT! <3

Ha en nydelig fredag videre da, alle sammen =)

 

#fridag #tur #biltur #rasteplass #tåke #regn #trening #jobb #mat #kosthold #middag #vegetar #vegetarmat #dessert #proteiner #yoghurt #proteinyoghurt 

12 kommentarer
    1. Fremdeles litt snø ja 🙂 Jeg har våknet kl 4 eller 5 hver dag hele uka… Ikke noe gøy, men sovner jo kjempetidlig da… Den jobben hørtes ikke så gøy ut nei 😛 Men håper du nå får en fin kveld 🙂

    2. jammen har dere fortsatt litt snø, og her går jeg og vurdere å stikke noen poteter i jorda over helgen :=) den rasteplassen har vi rastet ved :=) kjekt å se et bilde jeg kjennner igjen fra turen vi hadde nordover :=)
      Du gjør en god jobb på heimen skjønner eg,godt dei gamle har noen som tar godt vare på dem ,selv om dei roter litt innimellom

    3. Flotte bilder av snø….hehe….håper denforsvinner snart…kongen er snill den stopper jo, men ville gi deg en tur først. Bra du jo jobber og fyller tiden med oppgaver. Demente mennesker kan jeg alt om føler jeg. Trist sykdom. Mamma blir mer og mer svekket. Kose deg i kveld snuppa 🙂

    4. frodith: Yepp..men det går seg sakte men sikkert til, nå =) ..huff..ja det er jo ikke noe særlig..jeg våkner som regel rundt halv6..men klarer å døse litt av igjen, dersom jeg vet at jeg ikke har noe jeg MÅ gjøre..men fra 7 og utover, er jeg klar som et egg for å møte dagen, hehe =) Nei akkurat den jobben var ikke særlig gøy..men måtte jo som sagt gjøres – og heldigvis har jeg ikke noe problem med å gjøre sånt.. =) Takker for det..og en fortsatt fink kveld og god natt til deg =)

    5. fruensvilje.blogg .no: Hehe..ja det er stor forskjell på hvor i landet vi bor..men vet jo om at det går treeeeeigt med våren her..er jo faktisk nesten sånn at ene dagen har vi litt vår – og plutselig neste dag, er det full sommer =D Så moro da, at du kjente deg igjen =) Joda..prøver å være en sånn person for dem, som jeg selv ville ønsket å ha til å ta vare på meg, dersom jeg må inn på et slikt sted etter hvert =)

    6. poesimylife: Takk-takk..joda..er ganske fin plass jeg har funnet meg =) Takk så mye for det – og ei riktig god helg til deg også <3

    7. solliv: ..ja ikke sant..hehe =) Men joda – det vises fra dag til dag nå, at det minker – heldigvis =) Jaaaa..visst er den snill..passer på at ho mor får både tur og trening, hihi =) Og ja, det er faktisk veldig godt å ha noe å fylle dagene med..og jeg føler virkelig at jeg trengs der..for som du sier, det er en trist sykdom. Min mor var også dement – og det var som å miste henne to ganger.. Takk så mye for det..en flott kveld til deg også. Klemz <3

    8. Etdiktomdagen: Ja heldigvis =) Jada..den passerer like utenfor døra mi..to ganger hver dag..og det er like kos hver gang =) Hehe..ja det var jo det du skulle, vettu 😉 Takker for det, og det samme til deg =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg