MANGLER IDÉER OG INSPIRASJON

Heisann og god lørdag, folkens..jaaaada..som dere nok har fått med dere, har jeg vært fraværende et par dager – igjen!! Og denne gangen har jeg ikke vært innom bloggen i det hele og store – så jeg har dessverre ikke fått svart på kommentarene deres om det siste innlegget mitt heller..UNNSKYLD!!

Men – jeg er i en fase nå, der jeg sliter enormt med å komme meg gjennom dagene. For all del, jeg har ingen fysiske vondt´er..utenom det vanlige som følger med diagnosene mine, da..og jeg har det både stilt & rolig i vakre omgivelser med en fantastisk utsikt..

Så hva i all verden er det da som rir ho gamla nå, da? ..tja..si det?? Jeg veit ærlig talt ikke..eller – nå ljuger jeg egentlig så det renner av meg, for “problemet” mitt er at rastløsheta i kroppen min er på full fart til maks styrke – og i kombinasjon med en helt for jævlig økonomi som knapt nok gir meg skikkelig mat på bordet – for ikke å snakke om drivstoff til kongen – føler jeg meg fanget som et dyr i bur…(jada, jeg har prøvd NAV..haha..ja de er jo SÅ hjelpsomme..har jo ikke krav på noe jeg, siden jeg er trygda..bare la være å betale regningene, det – så har man penger..blah!!) 

Okey – det siste der var utenomsnakk..poenget er som sagt at jeg er i en fase der jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre, og i stedet for å finne “trøst” i blogginga, har det blitt til at jeg har skygga banen helt..ikke noe moro å blogge når man ikke har noe å blogge om..og selv om DERE kanskje ikke blir lei av hva som skjer rett utenfor stuedøra mi hver dag, blir i hvertfall JEG det, hehe =P
Sånn sett er det så mye enklere med Instagram, for der kan jeg bare dykke i bildearkivet og finne noe jeg kan poste når jeg ikke har noe nytt å vise til =)
Jada-jada..jeg KAN jo selvfølgelig bruke gamle bilder for å lage nye innlegg her også – men nei..det er absolutt ikke meg. Et og annet, ja..men ikke for mange eller for ofte..da føler jeg i alle fall at jeg svikter meg selv med tanke på hva jeg egentlig vil med bloggen.

Men – i går tok jeg med råd til å kjøre meg en bitteliten tur ut av byen – og endte opp i ei av mine favoritt-fjærer her i nærområdet..godt å få litt andre impulser, så overlever jeg nok å være “innesperra” noen dager til, tji-hi 😉

På den moloen har jeg spist mange måltider gjennom årene <3

 

 

Fikk nesten lyst til å ta av meg på beina og vasse uti, hehe =D

 

 

Så nå vet dere i alle fall grunne for at jeg er så veldig vinglete her inne..og håper dere ikke er alt for skuffa over meg, for at jeg ikke svarer og kommenterer så mye som jeg burde..

Ha en flottersfin lørdag og god helg videre <3

 

#motivasjon #inspirasjon #tur #litentur #fjæra #fjæratur #hav #bølger #strand #stillhet

18 kommentarer
    1. Utrolig vakre bilder. Ja, livet er ikke lett.
      Kan du få inn noen penger, med å selge noe. Ting du ikke bruker eks. Prøvd Finn. Huset du bodde i, hva med det. Kan du selge det, leie det ut….trist at penger fra Nav ikke dekker husleie og mat, da er det noe feil med systemet spør du meg? Tenker på deg, stor klem herfra.

    2. solliv: Tusen takk for det =) ..nei det er jammen sant..men man må jo bare henge med så godt man kan. Har nok tenkt tanken – men dessverre HAR jeg ikke noe å selge. Jeg leier møblert fordi jeg ikke eier møbler..ikke så mye som en seng..og det jeg har i skuffer og skap av kopper & kar, er absolutt ikke mye. Selvfølgelig har jeg en god del kjoler og sko som jeg har samla opp gjennom mange år – men det er nok ikke mange kronene jeg får inn derfra uansett, og vil bare hjelpe meg en veldig kort periode..og når det gjelder huset jeg bodde i – regner med du da mener det jeg bodde i sammen med eksen min?..det lot jeg ham beholde den dagen jeg dro..inkludert 90% av alt inventar..så det er solgt og fraflytta for lenge sidne =) ..og huset etter mora mi, tilhører oss alle 3 søsken, og er uansett ikke verdt noe som helst, da det er alt for mye av feil og mangler der.. Men jeg er enig med deg når det gjelder NAV..det er ei skam at man ikke kan få litt hjelp.. Takk for det – og klem i retur =)

    3. Er nok ingen som blir sure. Forståelig at man noen ganger føler seg tom, og ihvertfall sånn du har det.
      Jeg vet så altfor godt hvordan det er å ha dårlig råd. Hadde det veldig tøft økonomisk i mange år da barna vokste opp. Heldigvis bedre nå, men derfor vet jeg så godt hvor tungt det er. Håper ting bedrer seg. Dessverre er ikke Nav så veldig til å bruke skjønn og hjelpe..
      Hyggelig å høre fra deg, og som alltid flotte bilder! Klem fra meg <3
      God klem fra meg! <3

    4. Nei da, ikke skuffet, men forståelsesfull. Jeg tror jammen vi har det sånn litt alle sammen i mellom. Ikke alle dager er like enkle å komme igjennom, langt mindre å blogge! Men det er herlig å komme seg ut,selv om det bare er i nærheten. Så mange små detaljer man kan finne som gir inspirasjon. Finn et ord og let etter ting i naturen som minner om det. Hva med hjerte, kryss, fingre, rund, vill, drøm, skyformasjoner, bølger!!! Lykke til vennen og ha en fin dag 🙂

    5. HeidiElise: Godt å høre =) Joda, satser på at ting går seg til etter hvert – men det er ganske frustrerende at ikke NAV kan være i alle fall litt behjelpelig..men-men.. =) Takker så mye for det. Klemz i retur <3

    6. natheless: Takk, det er godt å vite =) Ja det er nok dessverre mange som sliter – hver på sin måte..og man må jo bare gjøre det hver og en av oss klarer =) Enig med deg – godt å komme seg ut..og det var jo en ganske lur idé det, da..å lete etter bestemte ting..takker for tipset – så får man se hva man klarer å få til av det, da 😉 Takker så mye – og håper dagen din har vært god =)

    7. skulle no tru du hadde rett på bostøtte siden du er enslig og trygda,hvis ikke tror jeg du bor på feil sted,for jeg har hørt flere i din situasjon som har fått bostøtte for å greie seg,ville forhørt meg en gang til eg

    8. fruensvilje.blogg .no: Nei jeg har nok ikke det – dessverre..for de tar ikke hensyn til regninger man har, utenom husleie og strøm..og dermed (i følge deres satser) har jeg nok til å klare meg..tru meg, har forhørt meg både etter at jeg flytta hit, og i den forrige leiligheta jeg hadde her i byen..dessverre null & nix å hente..

    9. Hvertifall ikke skuffa over deg, bare lei meg for at du må ha det sånn! Det er ikke sånn det skal være! Du som er så gla i å farte rundt………! Mange gode trøsteklemmer <3<3<3

    10. Du må ikke være så streng med deg selv…det er vel ingen som blir skuffa…Bare så trist å høre at du har det sånn…Håper du finner ut av ting, og får det bedre! Tenker på deg! klem fra meg! Flotte bilder!!

    11. Margrethe: Tusen takk for det, kjære du <3 ..ja det er jo absolutt ikke noe moro - men krysser fingrer og tær, og håper at jeg har bedre dager i vente =) Takk-takk & klemme-klemz <3

    12. Toini: ..hmm..tja..kanskje jeg er litt streng med meg selv..har egentlig ikke tenkt på det på den måten..Takker så mye for omtanken..og jeg har stor tro på at før eller siden ordner det meste seg =) Takk for det =) Klemz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg