STABBURSDALEN NASJONALPARK

Heisann folkens, og god lørdag..må bare si, at for meg har dette vært en fantastisk dag..
Våkna opp ganske tidlig..men det var sånn vind ute, som røska i teltveggene, at jeg ble reint døsig av det..og sovna jaggu av igjen, hehe 🙂
Så – da jeg endelig våkna til for alvor, var vinden løyet og sola strålte.

Mens jeg gomla på frokosten, og satte til livs x antall kopper kaffe, vurderte jeg veldig hva jeg skulle gjøre med dagen.

Siden jeg campa bare noen steinkast unna grensa til Stabbursdalen nasjonalpark, ble valget egentlig enkelt..å traske seg en tur innover der.

Så jeg pakka sammen telt og rydda campen etter meg, skifta til turklær og heiv litt stæsj i sekken og ga meg i vei.

Er mange veier man kan gå for å komme inn i nasjonalparken..og slik ser det ut rett etter der jeg starta fra =)

 

Så straks bedre ut når jeg kom opp på flata..

 

Var litt sånne veier, tilrettelagt for biler..

 

..men jeg foretrakk de som så sånn her ut.

 

Og til slutt kom jeg inn på så smale stier, at jeg måtte gjette meg til hvor de gikk.

 

Oooh så vakkert <3

 

 

Til slutt gikk jeg rett på en smal skogsvei..

 

..og etter noen få meter langs den, kom jeg til et nydelig vann 🙂

 

 

Hadde brukt litt under 2 timer dit, så da fant jeg ut at jeg skulle gi meg..og rigga meg til med kaffe og mat..

 

Æ nyyyyt <3

 

Til slutt var det på tide å tenke på returen..og fant ut jeg skulle følge den skogsvei ned..

Den starta litt sånn..

 

..gikk over til sånn..

 

Og ble til slutt sånn som dette, nesten helt ned 🙂

 

Finner nesten ikke ord for hvor vakkert det var der <3

 

Så som dere sikkert skjønner, har jeg hatt en fantastisk dag 🙂

Og nå har jeg surra meg litt lenger nord..sånn ca 5-6 mil, og har campa på Børselvfjellet. Kveldsmaten i form av grøt er inntatt..og nå akter jeg å bare kooose meg resten av kvelden, meg et par-tre skvetter rødvin..yepp..er det lørdag, så er det 😉

 

#blogg #turblogg #tur #skogstur #fottur #natur #stabbursdalen #nasjonalpark #finnmark

9 kommentarer

Siste innlegg