1.MAI-BÅL..ELLER FØRSTE BÅL I MAI?

Ja det kan vel egentlig gå ut på det samme 😉

Jeg klarte altså ikke sitte i ro i dag – det GÅR bare ikke..og nå er det tross alt flere dager siden sist jeg var ute å lufta meg på dette viset. Det var skikkelig grått ute, og regn når jeg og kongen trilla ut av gårdsplassen..derfor var vi egentlig stilletiende enige om hvor vi skulle. Trengte et sted der jeg både kunne traske litt rundt å strekke på beina, og kunne fyre opp et bål uten at det ble drukna i regn. Så vi endte opp på Evenestangen i nabofylket Nordland. Stedet er en severdighet, på grunn av en del krigsminner som står der – men de brydde jeg meg ikke om…i dag 😉

Det første som møtte meg når jeg nærma meg stedet jeg skulle parkere, var et heidundrende vær..det blåste så mye at jeg nesten ikke fikk opp døra på bilen, da jeg stoppa for å ta et bilde av den flotte stranda som er der.

 

Som sagt, det er en fin plass både for å strekke på beina og for å kunne sitte litt i skjul for vær og vind hvis man vil det. Så etter at jeg hadde satt fra meg sekken og gjort klart til bålet, tok jeg meg en runde for å kikke.

Vilt og vakkert =)

Og SEEEEEE..jeg fant Rødsildre <3 Nå ER det vår i nord…wiii-hiiiiii =D

..yepp..det blåste en del i dag =)

Etter en runde med fotografering i is-vind, var fingrene temmelig blå-lilla, så gjett om det var deilig å komme “under tak” der vinden ikke tok noe særlig, og få fyrt opp bålet. Snart ble det både kaffe og mat. Er ikke så veldig glad i lompe til pølsa – men derimot lompe med smør, hvitost og grillkrydder, stekt på bål? Nammiiii <3

Etter godt og vél 2 1/2 time ute i frisk luft, var bålet brent ned (fordi jeg ikke gadd hente mer ved i “stormen”), så da pakka jeg sammen og satte nesa hjemover..men måtte få med meg en liten video-snutt først. (..like spent hver gang om jeg får til å legge sånt inn, hehe)
Her ser dere litt av de krigsminnene jeg snakka om..resten er spredt i området rundt =)

#blogg #hverdag #hverdagsliv #hverdagsblogg #natur #tur #utpåtur #friluftsliv #værogvind #vind #blåser #hav #blomster #røsslyng #vår #vårtegn #mai #bål #bålkos #kaffe #bålkaffe #mat #bålmat #video #krigsminner #evenestangen 

7 kommentarer
    1. Her ser man at jeg ble satt til andre arbeidsoppgaver fordi jeg ikke ville komme til møte de hadde satt opp da det var et meget kort varsel og jeg her ville vurdere om jeg skulle ha med advokat. Så bestemmer arbeidsgiver at vi skal ha eget møte med min advokat, noe jeg aldri hadde tenkt på. Når arbeidsgiver vil styre bruken av advokat sier jeg opp advokaten. Så bestemmer arbeidsgiver at jeg da ikke vil møte uten advokat – som om jeg ikke følger opp dette – men jeg hadde da aldri tenkt å ha noe eget møte med advokat, men å bruke advokat til alle de spontane møtene arbeidsgiver satte opp. Og da sier arbeidsgiver at jeg må levere nøkkelkortene. Og så får jeg permisjon uten lovhjemmel. Dette er jo helt absurd. En arbeidsgiver kan da ikke sette en til andre arbeidsoppgaver og bruke sin styringsrett fordi en ikke vil gå til et møte uten advokat – en har jo rett til å ha med noen til alle møter med arbeidsgiver. Og så lager de altså så et styr om at jeg ikke vil ha eget møte med advokat og at jeg ved flere anledninger har sagt at jeg ikke vil komme uten advokat – ja og da til de vanlige spontane møtene. Hvorfor var det så vanskelig å sette opp litt lenger frist så advokaten hadde mer mulighet til å komme på de vanlige møtene? Hvorfor var det så viktig at jeg kom uten noen ved min side på de spontane møtene? Og dette syntes flere advokater var greit. At jeg skrev om de på facebook overgikk at de som en statlig arbeidsgiver gav faen i lover og regler.

    2. Så herlig..selv om det så ut som en skikkelig “drittvær” Her har vi hatt en sommerdag..med sol og blåhimmel..så forskjellig kan det være..hihih.. ha en god kveld! Flotte bilder!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk =) Ja det er ganske utrulig hvor stor forskjell det kan være – ikke bare i landet – men mer lokalt også. Der jeg var, blåste det som bare pokker – men kom ikke så mye regn. Hjemme i Harstad (40 minutter unna) var det vindstille og høljeregn 😉

    4. For en raa nydelig strand dette var. Kor noyaktig va det?
      Assaa veldig koselig og godt aa se en aktuell video fra nord <3 Uendelig vakkert 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg