SMÅGLIMT fra NORD – DEL 2

Yepp..som æ lovde i DEL 1 i går – her er del 2 fra utflukten med boibilen min forrige helg.

Da jeg slutta av i forrige innlegg, var jeg på leiting etter et sted jeg kunne parkere for natta. Værmeldinga lovet ikke godt, men proppfull av optimisme som man er, satsa jeg på at jeg ville i alle fall ikke blåse på havet, eller snø inne sånn at leitemannskap måtte sendes ut på søk.

Virrete som jeg er, klarte jeg ikke helt å bestemme meg – men til slutt endte jeg opp med å kjøre en liten bit inn mot Digermulen. Har vært (der også) flere ganger, så jeg visste at det skulle være noen greie utkjøringer innover der. Jeg rigga meg til med godt mot og ideén om høy kosefaktor – som bl.a innebar at jeg skulle stappe innpå litt snop og se en film jeg hadde lastet ned før jeg dro. Meeen..frisk luft gjør nå engang sitt, så da jeg hadde spist, tatt kveldsstellet og krøpet inn i soveposen – sovna jeg som en stein, hehe 😂

Godt uthvilt våkna jeg neste morgen -(ikkje innesnødd, hurraaa), men med temmelig tunge skyer hengende over meg. Laga meg frokost og prøvde å få knipsa et par bilder..men resultatet ble nå så som så, og endte opp med kun ett jeg syns ble brukanes.

Utsikt mot Raftsund-brua.

Etter frokost satt jeg å dingla litt med beina, og lurte på om jeg kanskje skulle kjøre helt innover til Digermulen likevel – men så begynte det å regne – og da var det bare BYE-BYE og satte kursen tilbake mot Harstad.

Ble ikke til at jeg stoppa så veldig mange stedene på returen, og været gjorde sitt til at de få bildene jeg tok, sletta jeg like raskt fordi de ble absolutt ikke særlig gode. Men da jeg nærmet meg Tjeldsundet, så det ut til at værgudene endelig hadde tenkt å roe seg litt, og jeg stoppa for å ta meg en litt lengre pause for å lufte hodet.

Utsikt over Tjeldsundet mot Ibestad

Og mot Tjeldsundbrua, som tar en over på fastlandet.

Mens jeg sto der og supa luft, vurderte jeg veldig att og frem hvor mye drivstoff jeg egentlig hadde råd til å svi av..og jeg trur samegutten min skjønte at ho mor hadde absolutt NULL lyst til å dra hjem enda, så han sneik seg like godt ut av første arm i rundkjøringa, og satte kursen over Tjeldsundbrua og vekk fra Harstadbyen i stedet. Fliiiiiinke gutten 😉

Så nå var det bare herlighet og glede enda ei stund, og jeg virkelig storkosa meg langs veien. Og da jeg hadde passert Bjerkvik i retning Narvik, var det jaggu på tide med en sein lunsj.

Etterpå visste jeg faktisk ikke helt hva jeg skulle finne på, men kjente at jeg var fremdeles IKKE lysten på å dra hjem og sette meg for å glo i veggen. Så jeg surra meg videre i retning Narvik, og endte opp med å kjøre “gammelveien” – og videre opp på Bjørnfjell. For et menneske som meg, er det ikke mye å finne på der oppe, da.. Ikke liker jeg noe særlig å gå på ski..og ikke er jeg stor fan av at det er blitt noe som ligner på et eneste, stort hyttefelt der oppe. Og i tillegg alle disse vindmøllene..jeg mener…BLARG!
Men jeg kjørte nå litt att og frem for å prøve å ta litt bilder (og ble stoppa i kontroll, der de lurte på hvem, hvor og hva i all verden jeg dreiv på med)
Vurderte å fortelle de kjekke politimainnan at æ er såpass senil at æ ikkje huska kors´n land æ kom fra, og kors´n æ skulle til – men klarte å bite det i meg, da jeg har forståelse for at ikke alle har like teit humor som meg..

I alle fall..litt bilder ble det nå, før jeg ble veiva videre – i retning hjem 😁

Etter sightseeing´en på fjellet, tok jeg meg en liten primus-kaffe-pause nede i lavlandet igjen – før jeg innså at turen var over for denne gang, fordi økonomien tvang meg hjemover. Men før jeg dro hjem for å krølle meg sammen i sofa og ha århundrets Netflix-maraton i ensom majestet, tok meg likevel en liten avstikker bort til broren min i Kvæfjord – og det er ikke mye å si på utsikten rund der han bor, heller 😍

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg