MØKK & DRITT OG TING SOM IKKE SKAL BRUKES

Heisann i kveldinga, godtfolk.

I dag må jeg bare krype til korset og si at jeg bokstavelig talt skjemmes her.. Alle som kjenner meg veit at NORMALT sett er jeg veldig flink til å passe på at bilene mine har det de trenger. Peile olje, jevnlig sjekking av ikke bare spylevæske, men sånt som frostvæske, servovæske og bremsevæske, og etterfyller når det trengs. Skifter lyspærer og sikringer – og bytter diverse filter når det er nødvendig..
MEN..i dag innså jeg at det har skjedd en jævlig stor glipp i fokuset mitt – for i all balinga mi det siste halvannet året, med å få trua på meg sjøl om at jeg KAN mye med bil tilbake etter at den dessverre ble tråkka solid på – har jeg helt og holdent glemt av luftfilteret mitt. OH GREMMELSE!!!
Jeg ser ikke noe poeng i å gå så veldig mer inn på ting og tang her, så derfor tar jeg bare og legger meg langflat – jeg BURDE vite bedre – for jeg ER faktisk ikke dum som et brød når det gjelder disse tingen. Men i alle fall, da brorsan måtte fjerne noen deler i dag for å komme til i motorrommet – fant han ikke bare et totalt igjenkoksa luftfilter – men herrefredogfaaaader da, sånn som beholderen så ut 😲

Snakk om en haug med møkk og dritt, da.. I følge brorsan lå halve Finnmarka igjen oppi der, hihi..

Men etter en god del pussing og gnikking, så vips, (nesten) god som ny.
Pakninga er totalt herpa, så i mårra skal jeg å se om jeg får tak i et nytt luftfilter – og da blir det lagt ny pakning også.

Ellers rota jeg litt i bildene mine nå i kveld – og oppdaga at jeg har jo ikke vist dere verktøykassa mi etter at jeg rydda i den. Jeg fikk sortert alt, og har laga meg ei lita kasse med nødvendig verktøy til å ha med meg i bilen – og dette, Ladies & Gents – er det jeg IKKE trenger å bruke, og som skal lagres på loftet hos brorsan..
Yepp.. her har dåkker tøtta som har verktøyet sitt i orden, hihi 😉

Jepp.. da er enda en dag snart til ende her. I natt som var fikk jeg sove steike godt – og satser på at denne natta blir like god.

Ha en flottersfin kveld videre.. og slenger nå med linkene til de to andre innleggene min i dag, her:

Utfordring
Harstad – byen min

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg