EN NYDELIG DAG I NORD

I dag klarte jeg liksom ikke å “takle presset”, men bestemte meg for å ta meg en aldri så liten luftetur. Tenkte jo tanken i går, da – men for det første gadd jeg ikke gå ut å koste av bilen – dessuten så fikk jeg meg jo en super dag med venneskravvel over lunsj i stedet.. akkurat det kan dere lese om HER.

Men nå har det heldigvis vært godt vær i et par dager her i nord – og i dag hadde sola klart å ete unna såpass mye av den ufine snøen som har prøvd å begrave samegutten – så alt jeg hadde å gjøre, var stort sett bare å grynne meg vei og sope av siste rest..

Deretter slepte jeg med meg naboen som tilfeldigvis hadde jobbfri i dag, og satte nesa ut av byen – sørover – og endte opp i Bjerkvik..(ca. 9 mil unna for de som ikke er lokalkjent.)
Der henta jeg meg gratis kaffe på Shell – og så shoppa naboen litt boller & brus – og så ble det…eeeh..sus & dus.. i alle fall koselig mumsing på ei avkjøring…og jeg fikk tatt et par bilder.

Meininga var egentlig å kjøre gammelveien mot Narvik, men da vi kom til rundkjøringa sto det et skilt om stengt tunell lenger frem – så da snudde jeg likegodt kjærra, og så kursa vi oss opp mot Gratangsfjellet og vedre ned igjen mot Gratangsbotn og videre via Foldvik, Grovfjord og Tovik, før vi surra oss hjem igjen..

Jeg tok egentlig ikke noe særlig med bilder – både fordi jeg nå er så lei vinteren at jeg sliter med å finne gode motiver… og så var jeg så gira på at jeg endelig var på veien igjen, så jeg hadde lyst til å konsentrere meg mest mulig om kjøringa…og selvfølgelig naboen som var frivillig kidnappa, hehe..

Et koselig motiv jeg fant, like før Årstein.

 

Liten minipause på Laberg

Det var virkelig en nydelig dag i nord, og det ble en fantastisk tur… 20 mil og 5,5 time med skravling og kos.. yeppz.. nu er ho Helene klar for å korre sæ i sofa og gjøre ingenting resten av dagen 😉

9 kommentarer

Siste innlegg