NESTEN EI UKA I EN JAFS..

..huff-a-meg..NÅ er det lenge sida sist jeg var innom her..men dagene har liksom bare forsvunnet for meg – og jeg sliter seriøst med å blogge om bare sånne små, dagligdagse hendelser..

Derfor tenkte jeg nå å samle hele uka under ett, og gi dere ei lita oppdatering..hvem vet – kanskje det er løsninga for meg – sånn søndagsblogg, der jeg tar for meg ei og ei uke om gangen. For utenom når det skjer litt større ting, som når jeg f.eks har vært på turer og slikt..

I alle fall..siste innlegget mitt var jo nå på tirsdag, da jeg testa ut den nye turkjelen min..det kan du lese mer om HER

Men tidligere den dagen, hadde jeg faktisk vært ute og søkt på jobb..yepp..har innsett at jeg kommer til å bli mye stranda i tiden fremover, fordi økonomien ikke tillater meg å dure rundt som jeg ønsker. I tillegg har jeg oppdaga at jeg har så mange, flotte mennesker rundt meg – at jeg ønsker faktisk nå å holde meg nær dem, så ofte som mulig =)

Altså – tirsdag..det første jeg gjorde, var å ta meg ei grytidlig økt nede på treningssenteret..der jeg starta med ei god ro-økt..

Deretter dro jeg til det sykehjemmet som ligger nærmest der jeg bor – ca.5 km unna. Og tenk – hun jeg snakka med, sa hun syns jeg virka både positiv og full av pågangsmot – og de trengte faktisk folk – så hun ville gjerne ansette meg som pleie-assistent. Alt jeg trengte å gjøre, var å skaffe meg en politi-attest så jeg hadde lov å jobbe der. 
Tja – da var det bare å hive inn en søknad om attest, da..litt nedtur å se at det sto at behandlingstiden kunne ta opp til 2 uker – men skitt au..

Og onsdag? Tja..da var det avgårde til nabokommunen og starte på de 10 timene med jobb jeg har der hver måned..og nå er det rundvask som står på agendaen. Fikk takk kjøkkenet – og skal starte på stua neste gang jeg drar dit. Det kjekke der, er jo at jeg kan jobbe inn de timene akkurat når jeg vil =D
Og senere den dagen, var jeg på “kjærring-klubb”..eller syklubb om dere vil. Vi er nå 5 skravlesyke tøtter som slår hodene våre sammen med 2-3 ukers mellomrom, og koser oss med skravling, håndarbeide, kaffe/te og litt å bite i.

Jeg for min del, har et votteprosjekt på gang 🙂

 

Så kom torsdag..og da var jeg bl.a å trente litt, som jeg så ofte gjør..og til lunsj hadde jeg bestevenninna mi på besøk for å spise nystekte blodpannekaker. Gjett om det var godt, og at vi kosa oss <3
Og SÅ skjønner dere – de 2 ukene som jeg var forespeilt det skulle ta før jeg fikk den politiattesten – ble plutselig gjort om til 2 dager – for tenk..utpå ettermiddagen tikka den inn i den digitale postkassa mi…wiiiih =D

Dermed – på fredag – dura jeg ned til sykehjemmet igjen – og etter litt under et par timer, var alle papirer i orden, kontrakten signert – og jeg fikk beskjed om at jeg kunne komme allerede mandag klokka 8 for å starte opplærings-vaktene mine..tenk det..enda mer wiiiiih..og en haug med wu-huuuu også, hehe =D

I tillegg hadde jeg en flott dag med først å surre rundt sammen med ei venninne og hjelpe henne med en del gjøremål..og om kvelden var jeg å kosa meg sammen med gode venner..først på vors, deretter en liten tur på byen.

Tok det som ei feiring av å ha fått jobb, så da måtte jeg jo pynte meg litt, hehe =)

 

Lørdag var IKKE en særlig aktiv dag..blir ikke fyllesyk, men kjente jo på kroppen at den ikke var slik den pleier..så jeg brukte hele dagen i pysjen, og bare sløva i sofa og spiste det jeg fant for godt der og da..som nachos med veggie-farse og ost 😉

 

Og i dag, søndag, fant jeg ut at jeg skulle lufte kongen litt..og dermed tok jeg meg en tur til øya og huset der, for å hente litt ting & tang som ikke kom med på flyttelasset i januar. Det var så rart å være der, nå som ingen har bodd der på over en måned..noe som vistes på bl.a snømengden..

Vannet er jo stengt av der, men strømmen et på..og jeg hadde med meg vann på flaske, så jeg fikk kokt meg kaffe i den gamle turkjelen min..og kosa meg med litt medbrakt niste, før jeg satte nesa hjemover igjen.

 

Det tar jo ca.3,5 time å kjøre én vei, så dermed har jeg brukt hele dagen på dette prosjektet. Men jeg hadde utrulig nydelig vær hele veien..

 

..helt til jeg var nesten hjemme igjen..da begynte det å snø..

 

Og det har lava ned i et par timer nå..så etter jobb i mårra, må jeg nok dra frem snyskufla igjen..blah!!

Yup-yup..dett var dett for denne gang..og så får jeg se om jeg klarer å manne meg opp til å blogge litt oftere fremover – eller om det som sagt blir en søndagsblogg 😉

Ha en super kveld videre, alle sammen =D

 

#søndag #søndagsblogg #oppdatering #ukeoppdatering #fritid #jobb #nyjobb #venner #fest #feiring #pynteseg #tur #biltur

14 kommentarer
    1. Så flott du er! 🙂 Og gratulerer så mye med ny jobb. Spennende! Flott at attesten dukket så raskt opp. Fine bilder og høres ut som du hadde en fin uke 🙂 Lykke til i dag!

    2. Så spennende med jobb! Men du skal vel kanskje da jobbe mer en de 10 timene? for det trengs nok mye hjelp fra deg..vil jeg tro…Jeg er selv hjelpepleier, og vet hvor mye ekstra vakter man kan få på et sånt sted…Men hvordan går det da med stønaden? For du hadde det du? Håper kroppen klarer all jobben, og at du trives supergodt der! Det er noe med det å ha kolleagaer og noe fast å gå til…Ønsker deg masse lykke til!! Og for en rype som skal ut på byen da!! Så flott du er! Ha en god periode, og koselig å se deg her innimellom! God ny uke til deg!

    3. En fin plan det der. Blogg når du kan. Så flott du har fått jobb. Lykke til i dag! Så herlig bilde av deg. Stilig, både damen og antrekket! 🙂

    4. Margrethe: Ja det er kjempespennende – og attesten kom jo alt torsdag – etter 2 dager i stedet for 2 uker – så alt er ok her nå 😉 ..snø, ja..huff..men det blir vel vår, før eller senere =) Takk-takk og klemme-klemz <3

    5. fruensvilje.blogg .no: Takker..ja så lenge jeg bare husker på å spille på lag med NAV, siden jeg er uføretrygda, så går blir nok økonomien noen hakk bedre, ja =) Du skal ha så mange slags takk for det – og ja, akkurat nå føler jeg at hele universet spiller på lag..og det er fantastisk =)

    6. HeidiElise: Tuusen takk for det =) Og takk..det blir kjempespennende fremover nå =) Takk for det – og ja – det var ei super uke =) Takk-takk..det gikk faktisk over all forventning i dag =D

    7. Toini: Jada..de 10 timene er privat i en annen kommune..mens den stillingen på sykehjemmet, blir som assistent, og da jobber jeg så snart de har noe..var på dagvakt i dag – og skal på ettermiddag/kveld i mårra..så bare disse to dagene er jo nesten dobbelt av de jeg tar på privaten =) Og stønaden blir gradvis redusert etter hvert som jeg jobber mer – men skal hele tiden gå i pluss, sånn at det lønner seg for meg å arbeide..i allefall i følge NAV. Så satser jeg på at kroppen også spiller på lag, ja =) Tusen takk for det..følte meg faktisk veldig fin i det antrekket =D Takker så mye for gode ord – og jada..jeg stikker nok innom, av og til 😉

    8. natheless: Ja jeg tror det kanskje kan fungere bedre..i alle fall for ei stund, så får vi se =) Og ja, det er sååå kjekt å kunne ha noe å gå til..så tusen takk for det. Takker så mye – trur det er favorittantrekket mitt, det der..hehe =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg