WOHOOO..EN PERFEKT START PÅ HELGA

Wohoo..lørdag og helg! Hmmm..man skulle egentlig ikke tro at jeg merker helga så veldig mye, jeg som tross alt både er arbeidsledig OG konstant på “ferie”. Men jo, jeg gjør det, altså. Merker at det er helg. For det første er verden bittelitt roligere når jeg beveger meg gjennom befolkede og trafikkerte områder. Men jeg prøver også å være veldig bevisst på at det skal være litt ekstra kos når det er helg. Som litt popcorn, kjeks eller andre ting som jeg har hatt veldig lyst på igjennom uka.
Og i går ble det virkelig markert at helga starta. Jeg overnatta jo på vakre Sennalandet, og derifra er det bare noen solide steinkast til Hammerfest.(okey..hvis du er jævlig sterkt..og en kjempe på høyde med en enorm skyskraper) I alle fall, kjæresten til guttungen tar lærlingetida si på Melkøya, og jeg var så sabla heldig at hun hadde både tid og lyst til å møte meg etter jobb. Wohooo!

Jeg henta henne der hun bor, og etter at vi hadde kjørt en liten “sightseeing” tur gikk vi ut og spiste litt før jeg farta videre. Vi endte opp med en nydelig Club Sandwich hver. Snakk om helgekos, da. En virkelig perfekt start på helga.

Men jeg dreiv ikke dank fordi om det var fredag, altså. Mens jeg venta på at hun skulle bli ferdig på jobb kjørte jeg ut av selve Hammerfest og gikk meg ikke mindre enn to turer.
Den første var til Kirkegårdsbukta i Forsøl, hvor det var både ei vakker strand og en fin, liten fjelltopp med nydelig utsikt.

Den andre turen var en totalt random sti jeg fant på tur tilbake til Hammerfest..men vakkert var det jaggu der også.

Noe annet som også var veldig vakkert, var utsikten jeg hadde til mårrakaffen.

Det er på en flott rasteplass like ved der jeg sov i natt, nærmere bestemt Oldernes rasteplass ikke langt unna Skaidi – og den er alt fra oppvarmet do med vask, friskt vann til å fylle på kanner, tømmerlass for kjemisk toalett, små gapahuker med bord og benker, samt bålgruer. Og et lite område å trø seg kvelds- og/eller mårratur på.

Men nå er det langt på dag, og jeg har faktisk vært så superaktiv at jeg har gått over 14000 skritt alt. Så nå skal jeg kose meg med kakao og knekkebrød med brunost før jeg surrer videre mot nye mål. Så tuddeluu og TTFN.

Det forrige innlegg mitt “SKAL – SKAL IKKE?!” finner du HER
Og det siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER.

6 kommentarer

Siste innlegg