VEL.. IKKE ALT GÅR SOM DET SKAL

I dag har det vært et sabla fint vær, etter at den lille kuldeperioden jeg skreiv om i “Instant Frozen” var over. Siden det er en del ting som bør tas tak i med camper’n, valgte jeg det foran en tur i fjellet.

Det første jeg prøvde meg på, var å få den nyinnkjøpte presenningen over taket. Hahahaaa..jau dæven!! Det er absolutt ikke alt som går som det skal, for etter søttogførti tapre forsøk, måtte jeg gi tapt.

Jeg filma sekvensen fordi noen på TikTok hadde kommet med gode råd, og det kan du se HER  La oss si det sånn at jeg er vel ikke akkurat det mest grasiøse mennesket i verden 😂

Så heiv jeg meg rundt og gikk camper’n etter i sømmene for å finne ut om det var andre steder enn veggene som skulle få en runde med Butyl. Og det skal jeg jaggu love deg at det var..

Etter at jeg var ferdig med den tettejobben og hadde spist tidlig middag som jeg skribla om i forrige innlegg kalt“Enkelt men godt”, tok jeg meg en god spasertur for å strekke på beina. Selvfølgelig ble det litt bilder, men de kommer i et eget innlegg.. kanskje allerede i kveld 😉

Ja..og så har jeg hatt parafinovnen på i hele dag for å prøve å tørke litt opp her inne.. men er absolutt ikke søkkimponert..av flere grunner, som faktisk også må komme i et eget innlegg.

Ha en flottersfin kveld videre alle sammen, i tilfelle at jeg ikke gidder å stikke innom en tur til i dag ❤️

 

14 kommentarer
    1. Rull presenningen som en lang pølse, før du ruller den sammen til en “ball”. Få den opp på taket (på en kortside) Rull ut, og åpne presenningen i begge retninger. Hvordan du bretter og ruller den første pølsen, vil gjøre lettere å spre ut presenningen. Har kamuflert beltevogn i millitæret, og dette var den beste teknikken jeg hadde 🙂

      1. En veldig god ide 😊 Da er spørsmålet hvordan jeg kommer meg opp på de kortsidene, for jeg må trø opp etter frontruta fremme, og det er alt for høyt bak. Kan ikke dra med meg en stige, for jeg må tenke vekt og plass. Og i tillegg kan jeg ikke gå på taket.🤔

    2. Hmm – at alt skal være så inn i huleste vanskelig da……….! Tenkte jo ikke på at det skulle være umulig å få over en presenning lissom! Om du binder tau i hjørnene til å dra i da???? Tenke….. 🙂 klem

      1. Ja du kan så si.. Er jo tau i både hjørner og på midten, men (som videoen viser) er jeg ikke i stand til å kaste det tauet over taket så jeg får tak i det på andre sida 🤔 Så her må det tenkes, ja 😊 Klemmerz 🥰

    3. Det er jammen ikke alt som er like lett å få til når man er alene, det skal være sikkert.😅
      Du får prøve å huke en «tilfeldig forbipasserende» som kan hjelpe deg. 👍🏻
      Ser for meg at det vil gå mye lettere da.🤗

      1. Nei det er jammen sant 😂 Hadde selvfølgelig vært kjekt å få hjelp til å få den både opp og ned, men vanskelig å huke tak i noen når jeg vanligvis parkerer langt unna allfarvei 😊

    4. Ser du får tips her. Knytt et langt tau i det ene hjørnet. Knytt fast et par votter eller en lue i andre enden. Kast det over taket. Så har du det å dra over med. Sånn gjør vi med bobilen til vinteren når trekket skal på. Du fikser det 🙂

      1. Takk for tipset 😊 Det som er, er at kastearmen min er ikke god 🙈 Og så er ikke presenningen stort bredere enn taket, så det blir en hårfin balanse for at den ikke raser ned igjen på andre sida, hehe. Men jada, finner nok ut av det 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg