TRUGE-START PÅ DET NYE ÅRET

En ting jeg har gjort i mange år nå, er å tenne årets første bål 1.nyttårsdag.. Så tradisjonen tro, var det bare å hyre på seg i går, og sette kursen ut av bykjerna. Jeg veit om en veldig fin plass, der det “aldri” er folk – særlig ikke om vinteren – og dit gikk da ferden i går. Nå var det en god del snø, så jeg valgte å bruke trugene mine..for første gang denne vinteren..

En sånn første-tur kan være temmelig brutal for en muskulatur som har logge brakk ei stund, men det er ikke lange bitene å gå dit jeg skulle, og med snøen som hang så vakkert på trærne, var det bare koselig.

Jeg fant meg en fin plass hvor jeg ville sette meg ned, og så trampa jeg litt rundt om kring  – både for å nyte naturen, men også for å samle ved.

Jeg hadde med meg et par tørre vedkubber som “drahjelp”….for det er jaggu ikke bare-bare å finne tørr ved i skauen bestandig..(æ er absolutt ikkje nåkka Lars Monsen..spesielt ikkje på vinterstid 🤣)  Men, da jeg fikk hugde opp det tørre jeg hadde med, og stabla det sammen med noe av det jeg fant der, ble det faktisk et supert resultat..

TA-DAAA… årets første bål 🤩

Og gjett om æ kosa mæ..

Etter kaffe & mat (som var knekkebrød med ost), surra jeg litt mer rundt om kring og tok noen bilder før jeg satte nesen hjemover igjen….SÅÅÅÅ fornøyd med livet ❤️

 

8 kommentarer
    1. Det er tøft med sesongens første trugetur, ja….! Men sååå deilig etterpå! Da begynte vi begge bålåret i går! Fine bilder, Helene! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg