RUNDTUR I FJELLHEIMEN

For en fantastisk dag denna mandagen har vært. Etter frokost bestemte jeg meg for at jeg ville ta meg en tur ut for å få frisk luft, så jeg heiv på meg turklærne, laga meg nistepakke og fylte en stor termokopp med kaffe før jeg føyk på dør.

Jeg hadde bestemt meg for å satse på Stakketinden, en ganske lettgått topp på litt under 500 høydemeter der man går opp bare ei lita mil unna der jeg bor. Dagen var varm og god, og jeg traska og trødde med godt mot opp i høyden, og ignorerte totalt både grønn- og svartmakk som til stadighet klistra seg på både klærne og i trynet mitt før jeg kom over tregrensa. Det tar ikke SÅ lang tid å komme på toppen, så jeg bestemte meg raskt for at jeg skulle forlenge turen litt og gå over til det litt høyere Steinvassfjellet for å spise lunsjen min. Noe jeg da også gjorde. Det var bare det at når lunsjen var fortært og jeg var ferdig med å studere skyene som jeg skreiv om i det innlegget HER, så hadde jeg absolutt IKKE lyst til å returnere. Derfor fortsatte jeg å traske rund oppi fjellheimen, og endte opp i nærheta av femte- og sjettevann på Melåa for de mer lokalkjente. Der begynte jeg dessverre å få problemer med eine hælen min – jeg har enda ikke fått gått inn nyskoa mine skikkelig, så da bestemte jeg meg for at ok – på tide og returnere. Jeg somla og drunta en del for å forlenge tida ute i naturen maks, Og før jeg var kommet meg tilbake til bilen hadde det jaggu gått nærmere 5 1/2 time. Snakk om lykke, altså.

Her følger en del bilder – uten stedsbeskrivelser, men håper dere koser dere med de likevel.

Juppsiyeppz og med fare for å gjenta meg sjøl – fyttiskjiten for en fantastisk dag jeg har hatt.

Ha en riktig flottersfin kveld videre alle sammen ❤️ og ei riktig god natt etter hvert.

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg