ROADTRIP & SHOPPING..EN SKIKKELIG GOD DAG

I går var det trygdeutbetaling med påfølgende obligatoriske hurra-rop & takknemlig jubelbrus, fordi jeg – i det jeg sjekker nettbanken i brøkdel av et sekund klarer å ignorere virkeligheta og føler meg som dronninga på haugen med penger på kontoen. Og før virkeligheta innhenta meg med et mentalt spark en viss plass og ekstasen over disse få, ekstra ørene på kontoen ga seg, heiv jeg meg på telefonen og spurte brorsan om vi skulle ta oss en liten roadtrip og bruke penger vi egentlig ikke har, på ting vi absolutt ikke trenger. Og yeppz, det var han heeelt med på.

Så da fikk jeg skrotten ut av sløvemodus, jumpa meg ut av pysjen og fikk på meg noe mer anstendig og fauk på dør.

Vi kjørte med brorsan’s bil fordi det var billigst, og av to alternativer vi hadde som mål for turen – Narvik og Svolvær, endte vi (etter et lite tisse- og kjøpe boller stopp i Bjerkvik) opp i Narvik på grunn av….tadaaaaa…Rusta, hehe.

Ble litt småshopping der, men heilt seriøst så syns jeg faktisk Rusta skuffer mer og mer for hver gang jeg tar meg en tur dit. Jeg hadde SÅ store forventninger om å finne litt billig påskestæsj.. men alt jeg fant var noen servietter med påskeharer på. Ikke en eneste kylling i sikte…how rude!! Så da ble det kun en pakke av de før nevnte serviettene og et par kvaster med kunstige blomster og påfyll av proteiner i stedet.

Ellers var vi innom flere steder, fra en koselig liten brukthandel til et helt vanlig kjøpesenter med sine helt vanlige butikker som man finner over alt. Og på en av disse helt vanlige butikkene så jeg en utrulig fin kopp med fat som jeg hadde innmari lyst på.

Men etter en halvveis høylytt diskusjon med meg sjøl inne på sjappa innså jeg at det var totalt unødvendig å bruke 200 kroner på en kopp, liksom. I alle fall i denna runden.. så finingen måtte pent bli igjen i hylla..sukk.

Man blir jo både sulten og tørst av å traske rundt sånn, så før vi returnerte var vi innom et sted og tok oss en kaffe.

Litt dårlig kvalitet da det er en screenshot fra Snap

Vi skulle egentlig ha litt og bite i også, men da vi – sverr som vanlig ikke hadde sjekka åpningstider, kom vi 10 minutter før stengetid. Så derfor bøtta vi bare innpå litt kaffe og så satte vi nesa hjemover igjen..og stoppa heller i Bjerkvik for en veldig sein lunsj.

Og så bare måtte jeg koste på meg et par kuler med is. Black Scoop Popcorn Edition og Rainbow.
Fantastisk nydelige god begge to. (og virkelig verdt sukkerdumpinga som jeg fikk etterpå)

Måtte knipse et lite stemningsbilde også, fra parkeringsplassen rett utenfor spiseriet.

Deretter bar det straka vegen heim til Kvæfjord. Eller nei, nå juger jeg som bare fy her… det ble faktisk et lite stopp på Evenskjer for å shoppe litt på polet. Jeg drikker utrulig sjeldent nå for tida, og har faktisk ikke drukket alkohol på 5 måneder. Men nå kjente jeg at jeg hadde lyst på litt hvitvin til påske. Og så var vi innom Rema en tur – men der var det så utleita i hyllene at da vi hadde parkert hos brorsan igjen og jeg hadde henta min egen doning, surra jeg meg faktisk til den lokale Extraen her og fikk shoppa resten på handlelista før jeg surra meg hjem.

Og vel hjemme igjen – etter en lang men utrulig koselig dag med roadtrip og shopping var jeg snar med å komme meg i pysjen igjen og tilbake i sløvemodus, hehe.

Yeppz.. det var absolutt en god dag i går.

Ha en riktig flottersfin dag videre alle sammen ❤️ Og gikk du glipp av det forrige innlegget mitt finner du det HER

6 kommentarer
    1. dette hørtes ut som en skikkelig koslig dag ,ikke handla du mye heller ,påskepynt ja ,hadde dei ikke det på bruktbutikk ? nå pynter jeg lite til påske ,har liksom ikke vokst opp med påskepynt

      1. Ja det var virkelig en trivelig dag 🤗 De hadde litt påskepynt på den brukten, men ikke noe jeg hadde lyst på.
        Vi hadde heller ikke så mye pynt i påska i oppveksten, det er noe jeg begynte med da jeg fikk egen familie 🐣🤗

    2. Koselig med en roadtrip og litt shopping! Synd du ikke fant noen kyllinger da…..! 😉 jeg pynter til påske – både hjemme og i bobilen….! Påske er viktig for meg igrunnen! Klem <3

      1. Veldig kjedelig faktisk. Var mye mer spennende å dra dit for noen år siden.
        Rusta i Hartta?? Nei no måtte æ jaggu fliiiire 🙃🤪 Men vi har i alle fall Normal – noe jeg personlig setter veldig pris på 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg