LITT KJAPT OM DE SISTE DAGENE

Fy søren som tida flyr altså! Ikke nok med at vi er i midten av enda ei uke – men vi er jaggu godt og vel 1/4 inne i august. Om ikke så alt for lenge begynner høsten å snike seg innpå, og sjøl om jeg ikke ser frem til vinter og kulde må jeg likevel innrømme at jeg gleder meg til verden atter en gang blir farget i flammende rødt og oransje. Men det er nå enda ei stund til før sommeren gir seg helt over, så i stedet for å sitte her og fabulere om hva jeg skal eller ikke skal gjøre til høsten tenker jeg at jeg heller skribler litt kjapt om de siste dagene.

Jeg dro jo hjem til mi eiga leilighet i slutten av forrige uke og har hatt noen flotte dager der både aleina og sammen med bålmannen min. På mandag var vi nede hos brorsan og hjalp han litt mer med den lille bua han holder på å restaurere, og etter at han dro hjem på ettermiddagen har det liksom ikke skjedd så veldig mye. Tirsdag knødde jeg meg til Harstad og fikk faktisk shoppa meg helt ferdig med ting & tang til langturen min. Det vil si at jeg skulle egentlig ha et sutursett bare sånn i tilfelle jeg er veldig uheldig, men ingen apotek solgte sånt – så da endte jeg opp med sårlukkingstrips i stedet, i tillegg til kompress og sportstape. Når alt i forbindelse med turen var unnagjort, inkludert å pakke sekken ferdig med det aller meste, innså jeg at jeg ikke hadde noe mer å styre med hjemme. Og det var kanskje like greit fordi jeg var faktisk helt utkjørt i hauet etter å ha flydd att og frem på flere kjøpesenter i mange timer. Dermed ble det en del sofasliting resten av tirsdagen, og i ærlighetas navn skal jeg innrømme at jeg begynte å bli litt rastløs – så etter at jeg hadde vært bortom go´venninna mi i går (onsdag) og gjort et lite arbeidsstykke for henne, satte jeg nesa mot fergeleiet på Refsnes og kursa meg tilbake mot “fjorden”.

Og her sitter jeg da og koser meg, og gleder meg til å se hva de neste dagene bringer.

Ha en riktig flottersfin torsdag da, alle sammen ❤ Vi ses når vi ses.

10 kommentarer

Siste innlegg