HUND eller ikke HUND?

God onsdag alle sammen der ute. I dag har jeg starta dagen som vanlig, med mårrakaffe i kozekroken. Været er så som så, altså..med en lett kombinasjon av snøføyk og temmelig våt snø som daler ned. Noe sier meg at det blir mye styrketrening med skufla på meg fremover..

Men over til dagens overskrift, nemlig å ha hund eller ikke.

Eller kjæledyr generelt sett. Det er absolutt ingen hemmelighet at jeg ønsker meg virkelig hund.. OG katt(er). For i min ideelle verden er det en ganske stor hund og to ikke alt for langhåra katter, ei av hvert kjønn – steriliserte, smågal og veldig kosete, hehe.


Her jeg bor nå får jeg faktisk lov til å ha begge deler – samtidig om jeg ønsker det. Og det er utrulig godt å vite at det fremdeles finnes mennesker som vil leie ut til folk med dyr.
Så muligheta til å få den drømmen min oppfylt er virkelig innen rekkevidde.

Men så var det spørsmålet om hvor lurt det er å få meg ett eller flere kjæledyr, da. For økonomien min er absolutt ikke god nok til å forsvare å ha omsorgen for et annet liv. Jeg har hatt mange dyr opp gjennom årene, og de tar automatisk plassen i hjertet mitt som et fullverdig familiemedlem..til og med fiskene i akvariet i si tid. Så det skorter ikke på kjærlighet og omsorg med tanke på å få meg hund eller katt, for jeg vil heller sulte fremfor å la dyret mitt lide noen nød. Og det er heller ingen tvil om at psyken min garantert ville hatt godt av å få selskap i hverdagen og kunne ha et annet vesen å ha omsorg for. Det er bare det at jeg syns det er rett og slett egoistisk av meg å gå til anskaffelse av et dyr når jeg veit hvordan økonomien min er, for det er jo ikke bare mat som skal skaffes men alt det andre som hører med. Jeg har ikke råd til å fly til legen sjøl, så hvordan i jøssenavnogallvæl´a kan jeg innbille meg at jeg vil ha råd til å få en evt. hund til en dyrlege om og når det trengs? Og ser man bort i fra alle de økonomiske aspektene ved dette, er det ikke rette bilen jeg har for å dra med meg en hund med litt størrelse (og det MÅ det være). Jeg kjører jo for pokker pick-up, og det er ikke plass for en hund å ligge sammekrølla foran passasjersetet, langt mindre å ha et bur der. For ikke å snakke om bak i kassen, siden det er innreda der med seng og andre ting der. Det er jo sånn at når jeg drar på langtur har jeg knapt nok plass til meg sjøl, hehe.
Og å bare ta seg en svipptur over til søta bror? Nei det er bare å glemme, for det må planlegges..her snakkes det nemlig om både vaksiner og EU-pass etter det jeg veit.

Så spørsmålet om å ha hund eller ikke blir nok dessverre et stort, rungende nei. Så jævla egoistisk ønsker jeg ikke å være.

Ha en riktig flottersfin dag da alle sammen ❤️ CU L8R

Som vanlig finner du dagens mårrabubbel på TikTok ved å trykke HER

6 kommentarer
    1. nei det passer ikke for alle å ha hund ,ikke bare koster det mye i året men jammen er dei dyre å kjøpe også ,så jeg hadde ikke hatt råd jeg heller ,det blir en ny vår og sommer og da er det jo kjekt å kunne bevege seg litt igjen og være fri :=)

      1. Helt sant 😊 Nå er ikke jeg ute etter en reinrasa hund, heller en “ekte” bastard så det å skaffe meg en er ikke det som vil velte lasset økonomisk. Det vil jeg kunne klare å spare til. Men det er alt det som kan skje i etterkant som jeg ikke tør ta sjansen på, samt at jeg ikke har en skikkelig bil å ta den med på tur i. Hadde jeg hatt et hjem på hjul, hadde det vært noe helt annet. Men selvfølgelig er det greit å kunne være fri som fuglen når sommeren kommer 🤗

    2. Hmmm – enig….! Jeg ønsker meg også så innmari en hund – men det må være en ganske liten en…! Den skal kunne være med meg overalt, og jeg vil gjerne kunne ha den på fanget….! Hadde vært såå kos…..! MEN – de koster skjorta i innkjøp, og så er det alt som kan drøsse på av veterinær, vaksiner osv osv………! Så – iallfall inntil videre – NOT – dessverre………… klem <3

      1. Ja det er synd at økonomien skal ødelegge. Nå er jeg ikke ute etter en reinrasa hund, men heller en skikkelig bastard da jeg har veldig god erfaring fra de fra tidligere. Dermed vil ikke beløpet jeg må spare opp for å kjøpe ville bli så svimlende høyt, så det skulle jeg fått til. Men det er jo alt det andre da.. 🤗🥰

    3. Å få en hund i mitt liv er det beste valget jeg har gjort noensinne. Hunder er fantastiske skapninger. Odin gjorde meg til et bedre menneske. Han gjorde meg stolt så mange ganger, og hadde et hjerte av gull. Det tok meg noen år, men jeg er snart klar til å få en ny hund i mitt liv. Mitt dilemma er at jeg må kunne gi 110% kjærlighet til hunden, når man lever alene og skulle ønske man hadde di samme ting som man gir til sin hund. Gjorde det “med glans” første gangen, og har ingen planer om å gjøre mindre neste gang. Om det er penger som er ditt hinder, så vet jeg at jeg og mange andre vil hjelpe når det trengs 🙂

      1. Skjønner deg veldig godt, det er jo en grunn for at jeg savner å ha hund. Det er i hovedsak økonomien som stopper meg, selv om jeg – som jeg skreiv i innlegget ikke har en bil som er bra for å kunne ta hunden med på veien i ukesvis om gangen. Og når det kommer til den økonomien er jeg ikke i tvil om at det er nok av folk som vil hjelpe om det kniper om, men livet mitt tatt i betraktning der jeg syns ikke jeg har gjort anna enn å be om almisser i flere år for å overleve sjøl, så syns jeg det blir totalt feil å skaffe meg ansvaret for et nytt liv og regne med at andre skal hjelpe meg ut av knipa 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg