GÅRDAGEN – fra venninnebesøk til podcast

1.april.. årets største møkkadag for min del. Jeg har hatt et langt liv der folk har vist drittsekk-tendenser, holdt meg for narr og løyet for meg om de mest utrulige ting, så jeg har aldri hatt sansen for en dag der jeg må være ekstra på vakt for om jeg blir lurt eller ikke. Men det er nå meg, og takk mine skapere for at vi er forskjellige. Derfor skal jeg ikke henge meg mer opp i denna dagen enn å si: god mårra, god mandag, god ny uka og faktisk god ny måned til dere alle sammen.

I dag tenkte jeg rett og slett å vie dagens første innlegg til gårdagen, som faktisk ble bittelitt aktiv for min del. Etter at jeg var ferdig med å valse rundt i kjole hoppa jeg utpå ettermiddagen tilbake i påskepysjen, og hadde egentlig gjort meg klar til en ny runde med sofasliting. Men så kjente jeg at faen også, jeg er egentlig drittlei av å ligge på sofa å rulle, så jeg sendte melding til hun fredagsdate-venninna mi for å høre om hun var tilgjengelig for besøk. Noe hun var, så da hoppa jeg ut av pysjen igjen og valsa meg en tur bortover til henne for å skravle litt..og for å gi henne en gave som jeg var temmelig sikker på at hun ville like. Hun er nemlig glad i fargene rosa & blått OG sommerfugler på badet, og så har hun en baderomsmatte formet som en sommerfugl som dessverre begynner å dra på årene litt. Så når jeg kom over to litt mindre sånne matter på ei arveside på fjæsboka, var jeg snar å sikre meg de for å overraske henne..og joda, gjett om hun ble glad hun.

Ble sittende ei stund og skravle før jeg tøfla meg hjem igjen, og selv om det var litt kaldt ute (min egen feil som hadde glemt både lue og votter..) var det deilig med frisk luft. Og utsikten var ikke så ille den heller.

Da jeg kom hjem huska jeg på at det faktisk var den siste dagen i måneden, så da måtte jeg jo få gjort ferdig den nyeste episoden på podcasten min som ble kringkasta i dag – Det Mentale Sirkuset på Spotify.
Denna episoden har jeg valgt å kalle “De som døde” og i ærlighetas navn var det faktisk en tøff episode å få gjort ferdig. Har du ikke hørt om podcasten min før, er det da en pod hvor jeg – ved å være ærlig om mitt eget liv prøver å sette fokus på mental- og psykisk helse, i håp om at det vil være med på å normalisere disse begrepene som det dessverre den dag i dag er forbundet med stor skam å prate høyt om. Bare å klikke på linken over om du er interessert i å høre – og del gjerne.

Og nå er det da som sagt ikke bare ei ny uke, men faktisk en helt ny måned som har åpenbart seg. Jeg har utrulig nok noen planer fremover, men er enda liiiiitt i tenkeboksen..derfor sier jeg ikke så mye om de planene riktig enda.

Ha en riktig flottersfin dag da, alle sammen ❤ CU L8R

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg