En god dag & en KJAPP ETTERMIDDAGSTUR

God mårra og god torsdag folkens. Her har natta vært god – med unntak av akkurat da jeg holdt på å sovne i går kveld, innså jeg plutselig: “Faen!! Æ har glømt å henge opp klean i maskinen”.. Tja..da var det bare å få deigrævva med seg ut av senga igjen og få gjort jobben.

Dagen i går var også god, og jeg fikk gjort unna stort sett alt som sto på lista mi over gjøremål.. fra innhenting av priser til innkjøp av alt fra gassbokser til sokker, hehe. Men akkurat DET kommer i et seinere innlegg, fordi da skal jeg også fortelle dere litt om høstplanen min.

Det ble langt ut mot ettermiddagen før jeg kom meg hjem fra byturen, og da kjente jeg at jeg var veeeeldig gira på å få trødd meg en tur ut i frisk luft. Starta med å sjekke om go´venninna var tilgjengelig – noe hun ikke var, så da tok jeg likegodt å heiv på meg turskoa og kjørte opp på Storjorda som ligger bare noen steinkast unna der jeg bor – og så traska jeg meg en kjapp ettermiddagstur opp på Stakketinden.

Ble ikke så mange bilder denna gangen, nettopp fordi jeg rasa opp og rasa ned.. men det er en nydelig utsikt. På bildet under ser du helt fremst Dagborvatnet/Aurvatnet til venstre og Hesjevatnet til høyre, det store i midten er Storvann Syd, og lengst bak er faktisk havet.

Her ser du Steinvatnet til venstre og Gunnarvatnet til høyre.

Noen husker kanskje at jeg var på den toppen for en tid tilbake, og hadde en RUNDTUR I FJELLHEIMEN. Gikk du glipp av det innlegget er det bare å klikke på den blå linken.
I går ble det bare en sånn “opp og snu t-skjorta” tur uten mat eller drikke, og lurer du på hva det betyr så er det rett og slett at samma f´en hvor mye prøver å komme i form, svetter jeg som en gris (veldig urettferdig overfor griser, for de svetter faktisk ikke..) og blir søkke blaut på ryggen – og i stedet for å dra med meg ei tørr t-skjorte over alt, snur jeg den jeg har på så det tørre partiet kommer på ryggen og det fuktige tørker på turen ned.

En kjapp men nydelig tur – og siden jeg vanligvis prøver å raske med meg snyltekoppen min på sånne korte turer, ble det jaggu litt å drikke på meg både oppover og nedover.

Ha en riktig flottersfin dag da, alle sammen CU L8R

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg